Nu när jag börjar skriva känns det nästan overkligt att det var över en vecka sen sist.Ni vet som när man koncentrerat sig jättemycket på något och sen tittar upp och upptäcker att det gått flera timmar!
Inser att mitt mesta fokus legat på mat! Att ändra beteende tar....tid! Att laga mat tar.... tid! Att tänka ut alltsammans tar.....massor av tid!
Hela veckans vakna tid! Snacka om att bli besatt!
Måndag.... lite lätt morgongympa för att få igång blodcirkulationen. Invägning! Ena foten försiktigt,försiktigt upp på vågen....nästa fot,iiiiiiiiiiiih! Det kan bara inte vara möjligt! f-y-r-a-h-e-k-t-o.....efter en hel veckas försakelser ?????? Blek och blodfattig har man släpat sig genom 7 dar....för ynka fyra hekto?! Tjurar hela måndagen och tröstäter i tyst protest! Jag skiter i det här.Jag är nog inte fullt så tjock i alla fall..va fan,jag hinner ju...sen....till våren!
Inser att fåglarna redan kvittrar....
På tisdagen muttrar jag surt att nuuuuu jävlar och sen smällde jag hushållsbudgeten på föda jag vanligtvis inte ägnar en tanke...
Sen följde timmar vid datorn i jakt på nya recept som ska åstadkomma the mirakel så man slipper svettjympa annat än under pistolhot.
Onsdag....I varenda kastrull puttrade gröna saker,röda saker och en o annan gulsak! Det kokades,wokades och grillades grönsaker och fjäderfän....
Kyckling är gott men inte varje dag!
Så det blev en ny runda till affären.Nytt putter i grytorna,den här gången med havets läckerheter! Fingrarna skrumpnade av allt rensande och pillande med räkskal!
Helgen har mest bestått av TV-tittande förutom då solen tittade fram i lördags...och jag fick "stora knäppen" ( Ekens kommentar) och putsade alla fönster i vardagsrummet! På alla sidor :-)
Apropå TV så är jag kääääär,mmmmm! I Figge Norling! Fatta att jag fick hjärtsnörp av hans vals,suck,suck...Den mannen kan dansa han,mmmmm! Annas gillar jag Tina Törner bäst för hon inte bara dansar bra,hon har en härlig humor också!
Nu är det måndag igen men det blir ingen invägning...ingen matlagning och absolut inget joggande. Det blåser iskalla vindar,brrrr!
Istället ska jag löga mig i ett skönt skumbad och på det äta en riktig fet-frukost, som ungarna brukar säga....
Klockan två kommer bokbussen och jag försvinner in i fantasins värld resten av dagen!
Er, alla fina underbara vänner, önskar jag en skön hjärtedag!

Hej. Några hekto då och då gör till slut många kilon. Håll ut! En liten kaka som belöning kan du unna dej. Själv skall jag gå till affären och köpa vaniljhjärtan,dagen till ära! Och bjuda grannen på (vi bantar båda två) Gött!
SvaraRaderaHa en fin hjärtedag! Kram LISA
Säger som damen ovanför; Skit i vågen/vikten ... Visst vill vi gå ner några kilon lite tillmans ( jag har 5 kg att gå ner, men bryr mej mindre o mindre om kilona för du ska veta att dom är ena baddare på att luras!! Ena dan är det vatten som vägs, andra dan muskler etc *flin* Så det bästa är nog att märka nedgången på annat sätt. Centimetrar ( eöller milimetrar)+, hur passar kläderna? Hur är humöret? och framförallt Hur mycket 'känns det' som att man väger. Känslan e viktig så att säga. När jag e på gott humör så fantiserar jag mej sådär smal om rumpen och låren/magen som jag vill vara och travar iväg stolt som en tupp hahahahah Här kommer 'smala jag' - typ! Sen är det ju inte fel att äta rätt,och ha lite roligt vid grytorna men inga måsten för då slår det bakut med en gång.
SvaraRaderaHar en farlig passion och det ä'r jordnötter ... kan smälla i mej hela påsen i ett nafs flera gånger i veckan. Låtsas att det är nyttigt, men det är det ju inte ha ha ha
Ska nog gå vägen detta käraste namne men vill att du ska veta att du är toppen som du är och jag gillar HELA dej! Kramelikram
/mariannE
Nämen, bantar du nu igen? Du gick ju ner massor förut! Man behöver lite rondör tycker jag, tänk om man blir riktigt sjuk, då måste man "ha nåt att ta av"...(försöker jag intala mig)
SvaraRaderaJag har inte ställt mig på vågen på åratal av förståeliga skäl, (skulle bli självmordsbenägen) o allra minst nu då jag slutat röka! Jag vet ju att man sänker ämnesomsättningen då och det argumentet har jag använt MÅNGA gånger när läkare har försökt få mig att sluta blossa...
Ja det känns bra tomt i pörtet men allt har en mening tror jag och Loppan fick några fina år när Larissa gått bort och hon blev nummer ett. Nu har vi bara en nummer ett o så får det förbli ett bra tag nu, lillfisen och jag ska ha en mysig vår och sommar tillsammans med kissekatterna!
Nu ska jag gå o pilla mina jätteräkor som ska friteras till middagen! Tips, leta scampi o räkor i asiatiska affärer, där kostar dom bara hälften så mycket som i vanliga snabbköp
Kram från pörtet