I vanlig ordning, när pompa o ståt står på dagordningen,kunde jag inte motstå bröllopet i London. Mitt romantiska jag ääälskar bröllop,skit samma vem som skrider uppför kyrkgången och var det sker. Jag sitter som klistrad på första TV-parkett för att ta del av tjusigheterna och romantiken!
Alltså har jag ägnat flera timmar på förmiddan framför TV:n.....men jag måste säga, fy tusan så stelt det var.Var fanns värmen? Varför stod brudgummen med ryggen vänd mot bruden när hon gick mot altaret?? Skratta inte nu men jag muttrade högt och t.o.m svor där jag satt i soffan.Inga leenden från högsta hönsen heller?! Är det kanske förbjudet i England?
Det enda som var kul var hattarna.....som tydligen kallas "fascinations" om de består av hysterisk vippande fjädrar och ostyrigt spjångliga spiraler fästa lite hipp som happ på huvudet. Det var hur kul som helst att titta på,hehehehe....
I samma ögonblick som jag skrek: le för he-vete..... åt drottning E. och Philips trista uppsyn, hörde jag att Eken kom. När jag vänder mig om för att säga hej ler han.....Han ler o ler o ler och jag fick dagens bästa gapskratt. Snacka om att vara dresserad,tsss!
När jag en stund senare tittar ut i "trädgårn" står där en helt sagolikt vacker....Hibiskus!
Insåg att jag har en alldeles egen prins och en vääääldigt fin sådan!
Vem behöver utländsk pompa när man har det här hemma.....mitt framför näsan?! Inte jag iaf.
Resten av dagen har jag skämt bort honom....
Ingen anklever,inga flådiga terriner och korslagda sparrisar....nix! Hemmalagade pannbiffar,det är mat för en redig karl....jajjamensann!
Hej. Jag fastnade också framför TV:n idag. Men den här gången klädde jag inte upp mej,som jag gjorde när Vickan gifte sej förra året. Då var det riktigt romantiskt och tårdrypande. Håller med dej att det var lite stelt.Enda gången jag blev lite rörd,var när dom visade bilder från Dianas liv. Vilket öde hon gick till mötes!Men visst är det härligt att se ung kärlek.Gammal kärlek är inte heller att förakta.Och pannbiff kan väl få vem som helst på fall!Med lök!!!
SvaraRaderaHa en skön Valborg. Kram LISA
Önskar dej och din Prins en alldeles alldeles underbar valborgshelg i konungadömet/drottningdömet Bärnsten.
SvaraRadera/mariannE
Hej Marianne!
SvaraRaderaJa,här är förståss en till som satt som klistrad framför TV:n igår..Jag bara ÄLSKADE varenda sekund av det!Men, tvärtemot dig,var jag jätteglad över alla 'spontana' leenden..tror ALDRIG jag sett Elisabeth le?Men det gjorde hon igår,flera ggr t.o.m..åsså är jag 'hemligt kär' i hennes man,hertigen av Edinburgh,hur han har klarat hålla sig så ofattbart stilig i dryga 90 år bland alla dessa 'järnmasker',är mig en gåta.Han ser ju yngre ut än tråkmånsen Charles;) Såg du brudnäbbet ,Marianne?Vilken ljuvlig liten'bukett'!!Då brast det för mig o sen var det förståss kört när den vackra bruden kom...och hennes MINST lika vackra syster,ej att förglömma.Jag var mest arg att vi inte fick se en skymt av Vickan och Daniel..men,men..man kan ju inte få allt:))Kärlek är UNDERBART...det vittnar inte minst den vackra Hibiskusen i din blogg om;)
KramarOM och hoppar till din nästa blogg!