Undrar om det är det nån idé att plocka sju sorters blommor för att få drömma om sin "tillkommande" Hur kan det fungera när man haft samma gubbe sen hedenhös dagar ?! Kan man ta ut skilsmässa ett par dar kanske? Bara för att se vad alternativet blir....Vågar man hoppas på att en grekisk gud dyker upp? Eller en blond adonis med vikingakropp...*blink*
Jag vägrade att "hoppa grodor"...." Jag är f-e-m-t-o-n...vad begär ni ?! Ingen normal femtonåring nedlåter sig till så simpla nöjen....nix! Bara tanken på att exponera ändan,fasa.....hela jag gick i baklås vid tanken!
Istället satt jag och tjurade och lääängtade hem till stan! Ytterligare tre veckor i bushen kändes som ett livstidsstraff!
Medan föräldrar o småungar dansade gick jag ut på "vallen".....Blommor att lägga under kudden var trots allt romantiskt!
Så långt hann de inte.....för där,mitt i spenaten,satt han! En sextonårig grekisk gud....en "stockholmare",lika tjurig och ohoppandes små grodor som jag! Lika kidnappad och tvär... naturligtvis fann vi varann direkt!
Veckorna som följde var berusande.....romantiken flödade. Och tiden rusade iväg! När det var dags att åka hem till stan kunde jag ha gett min högra arm för att få att få vara kvar....
Efter ett par dagars ihållande gråt där hemma gick kärleken över och nya romanser tog dess plats...
I morgon lövar vi balkongen....sen blir det grodhopp tills solen går opp!
Önskar er en underbar Midsommar!
Hej. Här blir det bara sill och potäter och en Nyköpingsnaps.Jordgubbar får jag "kli" utav och blommor under kudden drar bara med sej en massa ovälkomna kryp!Absolut inga grekiska gudar och dyl.Den tiden är förbi!Det skulle väl vara han på den vita hästen då,men jag tror nog att jag skippar den riddaren för jag har aldrig ridit nån gång och lär nog ha svårt att ta mej upp på hästryggen.Haha......
SvaraRaderaHa en trevlig Midsommar Kram LISA
Här blir det mat o dryckfrossa, förhoppningsvis utomhus. Jag vill inte ha nån Adonis...jag har Lars-Åke :D Trevflig Misommar på dig.
SvaraRaderaPS
Nöj dig med Eken...man vet vad man har men inte vad man får ;)
Jag har ju inte kommit mej hit förrän nu....men hoppas det blev som du ville igår...!Mej får du ALDRIG att skutta runt stången...varken nu eller som barn.Vet att vi var på midsommarfirande i barndomen,men det var bara för att det var gratis glass...! Det räcker med sill o potäter...vilket jag nu kommer att leva av det mesta av sommaren...mums! O så DYRA jordgubbar förstås!Ha det gõtt!
SvaraRaderaVilken underbar story och vilken fantastisk layout!Ha en fortsatt bra sommar käraste namne. Saknar dej förstås men vid sådana tillfällen är det ju bara att hoppa in här och läsa nåt nytt fantastiskt skrivet. Du får mej a l l t i d på gott humör. Vibbar och Kramar om /mariannE
SvaraRadera