Och ändå kunde jag inte låta bli att......Möblera om!
Om jag nu vore en person som har lätt att bestämma sig och i förväg har en plan så skulle det vara en enkel match men så är det tyvärr ...inte!
Istället blir det ett kaotiskt rally!
Jag river handdukar ur skåpen,placerar dom under varenda möbel och sen börjar spektaklet....
Soffor,bord,fåtöljer,svooooch.......runt,runt,runt! Testar....tillbaks med stolen,testar....ett varv till....testar!? Tavlorna åker ner från väggarna och placeras på närmaste riskfria plats...det vill säga sovrummet....under sängen! För i köket måste det vara "fritt blås" när jag mitt i alltihop,med jämna och ojämna mellanrum, behöver verktyg,nya möbeltassar, kaffe-tårar och stärkande nikotindoser!
Till slut ska förändringen testas mentalt ! "The FEELING" ett test som skulle göra vilken terapeut som helst salig av dess grundlighet. Det inte bara att sätta sig ner och tycka "toppen...klart" Nej,nej,nej,oooo no !
Det ska vridas o vändas,sittas och liggas. Känns det bra? Nähä! Känns det bra nu då?? Eller skulle det kanske kännas ännu bättre med soffan tre centimeter mer till höger?!
Det blir ett extra varv.....runt,runt,runt!
Passar verkligen det lilla bordet.....
där mellan fönstret och balkongdörren?! Jisses,de där ljushållarna är helt fel! Var ställde jag de andra,hmmm???? Letar.....svär! Har förstås gått upp i rök!?
Eken sitter,precis som på fotot, hemma hos sig själv och läser tidningen.Vis av tidigare makeovers håller han sig så långt borta som möjligt.
Känns det "rätt" att sitta i den hörnan o läsa?! Var ska tékoppen stå i så fall?! Och mån-tisd.-onsd-torsd-fred-lördags-godis-skålen? Och radion?? Måste ha radion nära! I bokhyllan går inte för man kan a-b-s-o-l-u-t inte ha sladdar hängande hur som helst...så är det bara!
X antal timmar senare hänger man utslagen över köksbordet,äter kalla fiskpinnar och sörplar i sig en överbliven slurk beskt kaffe.....
Och inser att det mesta liknar....dagen innan!!!!!
För nog är det väl så att de flesta av oss är vanemänniskor och trivs när skönaste fåtöljen får stå kvar där den står,senaste boken ligger på en armlängds avstånd och godispåsen prasslar hemtrevligt,tssss!
Bye!
Ibland kan jag med få lust att möblera om men den försvinner innan jag hunnit börja!!
SvaraRaderaTur är väl det för jag tror inte att det går och möblera om i vårt hus...
Var sak har sin plats redan!!
Haha! Den bästa ommmöbleringsberättelse jag läst.....och du, vad jag kände igen mig själv. Ta nu en extra slurk kaffe och beundra ditt verk. Kram
SvaraRaderaKänner igen beteendet. Jag har kommit fram till att det är bäst som det är nu.Var sak på sin givna plats så att man hittar.Snart är det dags för Advent och Julpynt. Dom prylarna MÅSTE stå där dom alltid stått!Annars blir det kris *fniss*. Ha en trevlig Helg. Kram LISA
SvaraRaderaHej, har du läst klart än? Vilken saknad när den underbara boken tagit slut.....och sen dög ju ingen annan bok, de var ju alla bara bleka kopior!
SvaraRaderaMöblera om, gör det aldrig! Kanske är mina livsrum så små så möblerna bara passar på ett vis, eller kan det bero på att vi flyttar en gång om året och det får räcka så? Haha, ja nu har vi ju faktiskt blivit bofasta som det känns. Över ett år o inga flyttplaner, ingen finnkäring som kikar på Blocket o i tidningsannonser, hon har bestämt sig. Slut på kringflackandet och nomadlivet. Punkt. Kanske...
Ha nu den bästaste helgen, här är dögrått och dötrist men vi drar nu till dottern i Falun där vi ska tillbringa helgen och passa barn (bah, yngsta blir 13 o äldsta 17) och djur!
Kramar om från pörtets köksvrå
Om inte annat så får man ju motion. Jag möblerade om 1 gång i månaden förr...numera händer det kanske vart 5:e år. Lättjan ha tagit överhand. Men va fan gör det om 100 år? Om tusen är det glömt ;D. Trevlig helg. Kramen...
SvaraRadera