Vi köpte en TV för ett tag sen och jag var nöjd och glad men Eken-mannen tyckte att den var för liten så förra veckan gav han den till mellansonen och köpte en ny till mig. Installerad o klar, frid o fröjd,inga problem......tills!
Han ville läsa bruksanvisningen!
"Det finns ingen bruksanvisning"
"Klart att det finns"!
En CD följde med,det var allt.
Han ser ut som ett frågetecken...
"Man säljer väl för fan inte en TV utan bruksanvisning" CD??? Det ska vara en bruksanvisning av papper,inget annat ....På svenska! Ger mig fan på att den är ett demo-ex. och att dom tappat bort bruksanvisningen"
Nu börjar han jaga upp sig ordentligt...
"Tyckte väl att kartongen så öppnad ut,hmppfr" En bit plast som stack ut i botten,,,,japp,så var det"
Påpekar försynt att jag sett hur man klippt av spännband och tejp.
"Ha...det vet man väl,dom har förstås en sån apparat....Spännbandsapparat! Tror t.o.m att jag såg den,hmpf"
Innan jag hunnit tänka sitter vi på bussen på väg tillbaks till affären!
Samtal med säljare:
"Var är bruksanvisningen av papper"
Tyvärr ,det finns nog ingen men det följer med en CD.
"NOG inte??Jag har ingen dator,jag vill ha en bok....en man bläddrar i,ingen jäkla CD"
Påståendet om datorbrist var iofs. sant...datorn är min!
Det hela slutade med att säljaren fick gå in på tillverkarens hemsida och skriva ut hela manualen inkl. alla redan gjorda inställningar....en hel drös papper,häfta ihop dom och.....voilà! En BOK!
Jag kände deras blickar i ryggen när vi gick! Två grottmänniskor som vägrar finna sig i alla nymodigheter
Friden spred sig i huset....Tills!
"Va??? Faaaan,det går ju inte att "bläddra" Blädderknappen funkar inte som den ska"!
Jag kastar mig över bruksanvisningenavpapperboken och läser:
"Ett överhoppat programnummer hoppas över om du använder knappen P under normal TV-visning. Om du vill välja det överhoppade programmet måste du ange programnumret direkt med NUMBERknapparna eller välja det i programredigeringsmenyn."
D.v.s om jag trycker på 1:an och sen t.ex 7:an går det sen inte att bläddra för då hoppar den över kanaler! 7/9/20....en jäkla röra! Då måste man använda knapparna!???
Va faaaaan,det måste ju gå att bläddra" Vad är det annars för vits med blädderknapp??? Och den här gången är det min röst man hör!
Eken ser oroväckande nöjd ut där han sitter och bläddrar i busstidtabellen!
Hur den här historien slutar återstår att se....om inte annat så har vi en gammal kristallradio i källaren!
Önskar er alla en lugn och blädderfri helg :-)
Bye!
HAHAHA...OMG...jag skulle vilja bo hos er ett tag:D..jag tror att jag skulle ha väldigt roligt !
SvaraRaderaHahaha! Man behöver inte leta efter roliga historier i tidningen. Det räcker att läsa din blogg. Kram
SvaraRaderaBabbi och Gunnel skriver exakt det som jag tänkte skriva.Gapflabb! Kram LISA
SvaraRadera:D
SvaraRadera