Just som man tror att allt är lugnt och bra händer det saker som skakar om tillvaron.
För länge sen,när jag själv hade ett turbulent och olyckligt liv, brukade jag,när jag gick förbi, titta i andras upplysta fönster och tänka hur bra och trevligt det såg ut och att människorna som bodde där säkert var glada och lyckliga! En naiv fantasi men det kändes verkligen så.
Sen länge vet jag förstås att bakom de där fönstren kunde både det ena och andra "dramat" utspela sig som ingen i sin vildaste fantasi kunnat ana.
Exakt det fick jag reda på igår kväll när telefonen ringde! En vän som med sprucken röst och storgråtande behövde komma hit och prata.Det jag fick höra vände upp o ner på alla mina föreställningar om hennes "lyckliga" liv.. det kom fram att det som vi alla trott vara det mest idealiska förhållandet" i världen inte alls varit så.
Iofs.har jag,vid nåt tillfälle, haft en magkänsla.... ett kanske inte-hmmm!? Ni vet gånger när man registrerar en blick,ett ord...en rörelse som känns "fel" Jag har har för det mesta skjutit undan känslan och tänkt att jag är överkänslig och för analyserande.
Jag varken kan eller vill gå in på detaljer men så mycket kan jag säga att det förekommit både grovt verbala påhopp och under lång tid annat fullständigt oacceptabelt.
Fy vad ledsen och beklämd man blir och framför allt när det finns barn med i bilden! Nu ska jag prata med Eken som alltid är klok och sansad när tillvaron snurrar åt fel håll!
Önskar alla ett gott slut på året och en riktigt,riktigt BRA start på 2012...
Ta hand om varandra!
Usch vad hemskt..och vad tragiskt det är när saker inte är som man trott. Inte bara för dom inblandade, utan för alla runtom, som inte vetat och kunnat hjälpa. :o( Förstår att du tycker det är jobbigt.
SvaraRaderaHoppas att din vän i alla fall får det bättre och allt löser sig.
kram till dig och din omtänksmahet!
Ja, den är bedräglig den där bilden många (kanske alla) vill/kan/måste måla upp av sitt liv. Kram!
SvaraRaderaSå trist nu under helgerna också. Speciellt trist när det finns barn med i sammanhanget. Det är inte lätt att hjälpa, men jag tror nog det känns skönt för din vän att veta att hon kan prata med dig. Många gånger är det det som behövs. Kram
SvaraRaderaTur att hon har dig som hon kan prata med. Det kanske inte hjälper men det lindrar.
SvaraRaderaKram på dig och god fortsättning!