lördag 14 januari 2012

Dagdrömmeri

Problemet med att vara hemmagående och ha för mycket tid att är att då lägger man lättare märke till sånt som man annars kanske inte tänker på. Sen är steget inte långt till att bli kritisk...Jag satt i soffan och tittade mig omkring...tänkte....fan vad allt börjar se trist ut! Murriga fåtöljen..tja,praktisk! Bruna soffan,trist... men praktisk! "Praktiskt när ungarna smular och spiller" var tanken. Ungarna??? Den enda som hittills smulat och spillt är hon som bor här!


 Vrakgodset, som Eken kallar de andra möblerna, är visserligen klockrent "jag"...men trä-brunt det också förstås. Praktiskt! Mattor skippade jag för åratal sen...vilket gör att allt ser ut att "flyta ihop"...brunt,brunt,brunt! Lamporna är gudskelov inte bruna men fula...riktigt fula t.o.m! Iaf. idag!

Den här känslan, av att vilja förnya, tror jag alla får då o då...  ut med det gamla,nytt fräscht, börja om. Nu är det ju inte lika enkelt i praktiken som i tanken men att surfande dagdrömma,för det finns inget hinder..

Jag gillar att blanda "grovt " med klassisk stil och naturligtvis hittade jag "fåtöljerna fåtölj" bara ett klick bort! Vill ha....vill,vill,vill!

Tänk att få placera sin aristokratiska ända  i den här...Ett glas vitt,en godis bok,fötterna nerborrade i en långluggad vit rya.....Ljufva drömmar!
Och soffan från ILVA hade nån gärna fått ställa innanför min dörr!

 Poff,,,vaken! Eken "bryter"..... lockar med ,vad han tror, får mig i normala tankebanor igen.Ett spännande resa.....till Willys! Eller varför inte Överskottsbolaget?! Suckande ger jag efter! Nästan!

Efter att ha inhandlat kulinariska läckerheter som Abbas fiskbullar (han) norrlandspölsa (jag) och fem paket fryspåsar så ser jag den...."Allt-du-drömmer-om-i-hemmet! Affären som likt ett ödets nyck har rea.... på mattor!

"Vad gör vi här",undrar Eken helt logiskt eftersom jag inte haft mattor på säkert tio år! "Jag tänker känna efter hur det är att borra ner tårna i en rya",förklarar jag lika logiskt!

En kvart senare har jag "registrerats" för en långluggad cremevit rya som inkommer nästa vecka. Så jädrariminlådahääärligt  O-praktisk! Ryyyser av välförtjänt ångest,hahaha!

Nu ska det "klickas runt" och letas upp gardiner som passar till....soffan o fåtöljen,hehehehe!
Drömmer och fantiserar förstås men man vet aldrig vad ödet hittar på,tsss!
Skön helg på er,,,njut av dröm och fantasi,kram!

Ps.ps.ps. Varför i hel-vete går det inte att kommentera hos vissa av er ??? Bloggen syns men försöker jag kommentera så blir hela "rutan" blank!?



1 kommentar:

  1. Såna där anfall brukar jag också få då och då...till Görans förskräckelse. Ibland hjälper det bara att få fantisera och drömma lite hur man skulle vilja ha det. Lyckliga du! Göran har ALDRIG lockat med en spännande resa...inte ens till ÖoB. Kram

    SvaraRadera