Vrakgodset, som Eken kallar de andra möblerna, är visserligen klockrent "jag"...men trä-brunt det också förstås. Praktiskt! Mattor skippade jag för åratal sen...vilket gör att allt ser ut att "flyta ihop"...brunt,brunt,brunt! Lamporna är gudskelov inte bruna men fula...riktigt fula t.o.m! Iaf. idag!
Den här känslan, av att vilja förnya, tror jag alla får då o då... ut med det gamla,nytt fräscht, börja om. Nu är det ju inte lika enkelt i praktiken som i tanken men att surfande dagdrömma,för det finns inget hinder..
Tänk att få placera sin aristokratiska ända i den här...Ett glas vitt,en god

Och soffan från ILVA hade nån gärna fått ställa innanför min dörr!
Efter att ha inhandlat kulinariska läckerheter som Abbas fiskbullar (han) norrlandspölsa (jag) och fem paket fryspåsar så ser jag den...."Allt-du-drömmer-om-i-hemmet! Affären som likt ett ödets nyck har rea.... på mattor!
"Vad gör vi här",undrar Eken helt logiskt eftersom jag inte haft mattor på säkert tio år! "Jag tänker känna efter hur det är att borra ner tårna i en rya",förklarar jag lika logiskt!
En kvart senare har jag "registrerats" för en långluggad cremevit rya som inkommer nästa vecka. Så jädrariminlådahääärligt O-praktisk! Ryyyser av välförtjänt ångest,hahaha!
Drömmer och fantiserar förstås men man vet aldrig vad ödet hittar på,tsss!
Skön helg på er,,,njut av dröm och fantasi,kram!
Ps.ps.ps. Varför i hel-vete går det inte att kommentera hos vissa av er ??? Bloggen syns men försöker jag kommentera så blir hela "rutan" blank!?
Såna där anfall brukar jag också få då och då...till Görans förskräckelse. Ibland hjälper det bara att få fantisera och drömma lite hur man skulle vilja ha det. Lyckliga du! Göran har ALDRIG lockat med en spännande resa...inte ens till ÖoB. Kram
SvaraRadera