Ska man ha en tyst dag så är det planering som gäller det insåg jag till fullo. Eken var införstådd så där såg jag inga problem.Bara tuta o köra alltså! Eller rättare sagt,inte...inget tutande och största möjliga tystnad var ju ledorden för dagen.
Börjar med ett bad...
Nynnade på "när -jag -har -badat -å -Carmen -torkat -mig" ur operan med samma namn, medan jag fixade ett ljuvligt skumbad och tände ett halvdussin levande ljus utplacerade på strategiska ställen......Gled ner bland bubblorna! Ska det vara noga så ligger nog magplask närmare sanningen,men ändå...Tänkte inte på att "glida" på en anti-halk-matta inte låter sig göras.
Här ska tänkas,här ska det gås på djupet av själen...Mindfullness på högsta nivå...japp!Nynnar på...vem é du vem é jag,levande charader...(Arja Saijonmaaa)
Stängde av vattnet...Sen blev det dödstyst! Ooootroligt tyst! Så tyst så jag, på helspänn,började lyssna efter ljud och helt tappade fokus.
Ska det vara så jävla svårt att "meditera"...Mindes en film...där hon som spelade Tina Turner rabblade mantrat..."namyohorengekyo,namyohorengekyoooooo" Kunde kanske vara värt ett försök,hmm?!
Alltså....blunda,tummar mot pekfingrar,lätt utåtvinklade armar, så gott det nu går ( utan gå in på detaljer) i ett redan överfyllt badkar.Here we go...Namyohooorengekyååååå,namyoooohoooorengekyååååå. Slööörp,slurp,blöbb,blubb...ett hiskeligt läte kommer ur badkarskranen. Ljudet gör att jag nästan hoppar ur brallorna..om jag hade haft några!
Tar det från början...namyohåååå! I samma ögonblick slås dörren upp! "Fyyyyy faaa-aaan,du ser ju död ut" Med fasa i blicken,stirrar Eken på mig..."Fy-faaaan va läskigt det ser ut med alla ljus!
Ungefär där slutade min "egna-dag" och definitivt "den tysta delen...Resten av söndan gick i vanliga spår....prat,kaffe,middag,TV och faktiskt inte alls så dumt det heller. Dessutom åkte vi till Åhlens...Eken köpte nya gardiner till mitt vardagsrum och uppfyllde därmed en av vill-ha-drömmarna från häromdagen.
Vad kan man mer önska...:-)

Hej igen
SvaraRaderaFörst av allt klistrar du alltså in följande kod:
.comments .comments-content {
font-size: 20px;
}
Det gör du genom att gå in på DESIGN – MALLDESIGNER – AVANCERAT..scrolla längst ner till CSS.
Klistra in den koden i den vita rutan och spara. Kolla sen om textstrlk ändrats, har den inte det så går du till DESIGN igen. Välj REDIGERA HTML som står till vänster om MALLDESIGNER.
Bocka för ” Utöka gränssnittskomponentmallar”
Sök efter det ställe där det står :
.comments .comments-content {
font-size: 13px;
margin-bottom: 16px;
Du får nog scrolla ner till lite mer än halva sidan..när du hittar det så ändrar du 13 till 20, sen sparar du och kollar om det har ändrat sig. Förhandsgranska INNAN du sparar.
Hahaha! Jag kan se det framför mig. Det är inte så lätt alltid att få en "egen" dag. Kram
SvaraRadera