onsdag 1 februari 2012

Bedrägeri

I gårdagens Aftonblad hittar man den här annonsen om mirakelmedlet Removyl


Att Aftonbladet överhuvudtaget kan ta in annonsen ger mig frossbrytningar...
Inte nog med att skiten är ett gravt bedrägeri,den ger också en sanslöst sjuk bild av hur man ser på kvinnors kroppar.
Citat: "Min man  var den som blev mest imponerad av mitt resultat.Han har blivit mycket förälskad i mig...IGEN!Ofta tar han mig i sina armar och säger att han älskar mig"
Istället för att spy och/eller kvävas av ilska  kontaktar jag först Aftonbladet och sen konsumentombudsmannen!
Det borde ALLA göra med tanke på att det finns tjejer som "går på" skiten!
"Skyll dig själv" är inget bra argument här!

Svaret från Aftonbladets debattsida kom snabbt och låter så här:
 

Tack för att du skickade ditt mail till Aftonbladet.
Det är många som skriver till oss, vi läser allt inkommande material, men hinner tyvärr inte svara alla.
För att så många som möjligt ska få plats, måste vi ofta förkorta insändarna. Tänk på att korta texter har större chans att bli publicerade.
Det går bra att skriva under pseudonym, men skicka med namn och telefonnummer, annars publicerar vi inte insändaren.
Om din insändare får plats, kommer den sannolikt inom en vecka.
Vi förbehåller oss rätten att publicera insänt material i tidningen, men också på Aftonbladet.se, samt att lägga publicerat material till vårt arkiv.
Mvh
Aftonbladets debattsida
 
Smart att göra om min kritik till en insändare för då slipper man svara direkt!

Önskar er en glad och skön dag! 

3 kommentarer:

  1. Det är alltid bedrägeri med i bilden när det annonseras om sådana där dunderkurer.
    Jag har aldrig fattat mig på de människor som är så lättlurade och desperata och prövar skiten.

    mvh

    SvaraRadera
  2. Vilket idioti. Mitt sätt är mycket bättre. (finns på bloggen)

    SvaraRadera
  3. Ja ett förbaskade skit är det ! Tänk så mycket tok man provat.... en gång var det så kasst att jag hittade Kicki Danielsson på två olika ställen samtidigt där hon sade sig gått ner i vikt. Först med ett slags te på ena annonsen, åsså var det ett annat sätt i nästa annons :)
    Du gjorde helt rätt när du skrev men synd att de gör som de gör med den :(
    Kramar till dej !!

    SvaraRadera