Idag är det boxhandskar på som gäller....Jag blev sååå irriterad när det kom ett brev från vår HSB-förening som påstår att jag måste byta ut min spisfläkt mot endast kåpa för att man bytt ventilationssystem i huset. Min fläkt är nästan ny och nu har jag lusläst en hel drös informationsblad,stadgar och skyldigheter.I-n-g-e-n-s-t-a-n-s står det något om att eldriven fläkt inte är tillåtet!
Det känns riktigt,riktigt surt att behöva lägga ut kanske ett par tusen kronor, plus arbetskostnad för något man kallar för "inställning". Jag har ett par äss i rockärmen i värsta fall för gäller skyldigheter från den ena hållet så ska banne mig samma sak gälla åt det andra också, d.v.s HSB:s ansvar för t.ex bärande väggar.Jag har en stor spricka i en vägg som ingen velat "ta i" eftersom man då också får betala för nya tapeter.
Så nu blir det match....

Nämen...kära hjärtanes då!! Sicket ett sätt av HSB!! Men...nu fick dom visst motstånd! :))
SvaraRaderaJag hejar på dej! På dom bara Tiger!! grrrrr!!! ;))
Jag ger inte ett ruttet päron för HSB
SvaraRaderaHuset där jag bor ägs av HSB, men inte alla hyresgäster äger sina lägenheter.
Det var ovannämnda förening som sa att jag var ersättningsskyldig om inte ett företag fick komma in och dra kablar till tv och bredband
Förra året kom de inte till mig,trots att de hade aviserat. så varför skulle jag i år sitta hemma och passa dom??
Heja på!!! Ge dom en match .Kram LISA
SvaraRaderaDe e rätt!! Buss på dom...
SvaraRaderaHåller på dej..
Kram kram i blåsten...
Syrran fick samma besked när hon precis hade satt in en ny..idiotiska påhitt har dom och borde få bekosta bytena eftersom dom ändrar så där.
SvaraRaderaFörstår att du är arg.
ha en skön kväll i alla fall.
Kram
Jag hejar på dig. Ge dig inte! De måste nån gång lära sig att det inte är att bara gå fram som en bulldozer. Har lagt ut receptet på min blogg. Kram
SvaraRadera