lördag 11 februari 2012

Ingen ljus idé

Tänkte plötsligt att jag ska bli mer energismart och byta ut alla gamla glödlampor....bättre sent än aldrig så från tanke till handling rotade jag fram drar-nästan-ingenting-lampor som legat i ett skåp.

Nu får jag nästan ha vit käpp för att inte stå på öronen och slå ihjäl mig! Va? Vad är det här för skräp,ljuset är ju skitkasst och hur vet man vilken sort som är bäst?

Jag hatar "nymodigheter" ! Nästa steg blir pannlampa,tsss!

Ha en ljus dag allesammans!

4 kommentarer:

  1. Pannlampor har nattflickorna i hemtjänst i någon norrlandskommun.

    Svårt att lära gamla hundar att sitta, och personligen har jag svårt för vissa nya saker.
    Men har hört att lågenergi-lamporna inte ska vara så effektiva

    mvh

    SvaraRadera
  2. Jag avskyr de här nya lamporna. Min man tyckte vi skulle ha dom för det var mer ekonomiskt. Ekonomiskt????? Jag fördärvar ju min ögon och glasögon är banne mig inte gratis. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte att de har lyckats få till några bra lampor. Dåligt ljus och sen tar det en sån tid innan de tänds.Vi behåller de gamla ett tag till.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar inte heller de nya lamporna,, kör med de gamla så länge de finns.
    Jag / vi provade nya lampor i ett par hängande fönterlampor, men de är ju såå klumpiga och otympliga på självaste sockeln så lampan stack ju ner nedanför lampskärmen... å det är det fulaste jag ser enligt mig. Som du säkerligen förstår så åkte de glödlamporna ur fortare än fortast,, å i med gamla hedliga igen.
    Nää, allt nytt är inte bra..!!

    Ha en bra vecka och du, glöm inte stegräknaren när du får gå dessa OMMMMvägar förbi alla onyttigheter.. *fniss*
    Lycka till...!!

    Kramar om... // Annelie

    SvaraRadera