Just nu brygger jag extra starkt kaffe till mannen i huset som har djup sorg efter Sveriges förlust i hockeyn.Sånt kan man inte ignorera eller hur?! Jag ska vara extra rar och snäll hela dagen,japp det ska jag.
Knappt man tror det men....solen skiner idag!!!!!!!! Passar utmärkt för först ska vi ut och handla mat till grannen Kalle och försöka locka med honom på promenad. Sen ska vi förbereda inför morgondagens festligheter på vårt bostadsområde där alla föreningar deltar.Det blir tipspromenad med finfina priser,loppis,boule och lotterier hos "sytanterna" och en massa annat.
Senare i morgon blir det mer fest,den här gången hos min dotter och ett av barnbarnen som både fyllde år häromdagen.Där väntar garanterat en massa godsaker så jag förtränger raskt alla löften om att "hålla igen". F,resten har jag lyckats bli av med ett par kilo och alla vet ju att snabbkurer inte funkar ;-) Lite tårta med jämna mellanrum sätter bara bättre sprutt på "metabolerna"
Ungefär så här rullar helgen på och om himlen bjuder på sol så blir det kanske rent av en tur till havet på söndag.Det skulle vara såååå skönt om vi kunde få med Kalle också för vi har börjat oroa oss mer och mer över hans motvilja att gå ut. Han äter dåligt också,något som vi berättat för hans läkare men som inte tycks ta det så allvarligt. Dessutom har jag kollat vilka mediciner han får eftersom han klagat på "stickningar" och muskelvärk. Efter sin stroke har K. fått "statiner" ett mycket omdiskuterat läkemedel men som man med förkärlek ger efter en stroke. Det är bara det att muskelförtvining är EN av många allvarliga biverkningar.
Kanske är det jag som överreagerar men det känns fel att när man redan ÄR muskelsvag så ska man äta piller som gör en ännu sämre!
Slutar innan jag skriver en hel bok om det här och önskar istället alla en riktigt,riktigt skön helg!
Kram!
Tyvärr är det ofta så att man pular i gamla både onyttiga och farliga mediciner. Utan att tänka på att deras kroppar inte är lika tåliga som hos en yngre. Det märkte vi när mamma blev gammal och fick Alzheimer...herregud vilka skumma mediciner hon fick. Men det finns heller inte många mediciner som är anpassade till gamla! Ni är snälla ni som bryr er om Kalle. Hoppas ni får en riktigt trevlig helg med allt festande..och du..ta en bit tårta för mig med. Kram
SvaraRaderaJag hoppas att Kalle lyssnar på er för promenader och frisk luft brukar vara en mycket nyttig medicin. Och så det att komma sig ut och träffa lite folk.
SvaraRaderaHa en trevlig kvartersfest!
Stackars alla män som sörjer förlusten i hockeyn.
SvaraRaderaDet är fint väder i Stockholm. Solen lyser från en ganska blå himmel. men det ingen direkt värme att prata om
Jag tror nog inte man ska äta en massa piller i onödan. Ofta mår man inte bättre av dom
Önskar dig en fortsatt bra fredag och en trevlig helg
Skönt att Kalle har er som bryr sig !! Så skulle alla gamla ha det !!
SvaraRaderaÄr det lugnt på "dotter-fronten" nu ett tag ?
Hoppas han vill gå ut i solskenet, det är säkert skönt bara han kommer sig iväg....
Hoppas också att du o mannen får en skön o fin helg !!
Kram på re´
Hej. Vadå,ishockey?Har inte följt med alls....
SvaraRaderaHoppas solen skiner så ni kan ta ut Kalle. tror dom sa på TV att vädret skulle bli bättre. Jag lyssnade inte så noga.Kan det möjligen bli ett premiärbad?
Ha det gött och ät massor med tårta
Det är både nyttigt och gott. Kram LISA
Hmm... detta med Kalle lät inte alls bra.
SvaraRaderaHar du / ni pratat med has barn om detta,, om det hjälper DE pratar med läkaren om det..??
Helt otroligt de nonchalerar detta att han är dålig på att äta,, det finns ju näringsdrycker att ge de äldre,, men iofs vet jag inte om de för köpa det själv eller om det går på recept.
Hoppas att ni får mer er, er älskade granne ut till havet..
Ha en fin helg i solens tecken.. Kramen
Mediciner mot allt ..sen gärna lite mot medicinerna också..men vad göra?!?!?Det är bara att knapra på.
SvaraRaderaHär tittar solen fram idag efter en väldigt regning gårdag.
HA en skön Lördag.
kraaaaaaaaaaaaaam
Hoppas ni fick med Kalle ut!
SvaraRaderaSjälv skulle jag betala dyra pengar just nu för att få gå ut....
Har mannen hämtat sig efter hockeyn?
Kram
Jag gillar hockey jättemycket och hade hoppats få se Sverige i finalspel nu i helgen men så blev det ju inte tyvärr...
SvaraRaderaHoppas ni hade roligt på gårdagens trevligheter :)
Sv: Kul att du gillar "mina kloka" och det är bara att samla på dig :)
Kram och ha en skön söndag!
Att Sverige förlorade i hockey bryr jag mig inte om. Men att ni har sol...jag är SÅÅÅ avis!
SvaraRaderaKram!
Jaha ja, inte gick det så mycket bättre för Finland heller, suck
SvaraRaderaSkönt att det är över säger jag också, ishockey mitt i sommaren känns det som!
Ni gör nog rätt i att försöka få Kalle att vistas ute, både för att bli piggare och även för att få tillbaka aptiten. Ni är så rara som hjälper till!
Ikväll bänkar vi oss framför Mästarnas mästare och hejar fram de lite äldre idrottsstjärnorna, som är såå duktiga!
Kramizar från pörtet