fredag 15 juni 2012

God morgon...japp!

Kl. 7:30 Vaknar av ett sjuherrans oväsen utanför sovrumsfönstret och farten jag kom ur sängen med är garanterat nytt rekord! Vickar upp persiennen och......tittar rakt in i ett par mörka brunnsdjupa ögon.

Ögonens ägare står i en liftkorg rakt framför min morgontrötta uppenbarelse.Gudskelov höll jag nattlinnet framför mig.....Tänk er själva om jag...Nej f,resten gör inte det!  Killen skrattade,lyfte på "hatten" och bugade,bara det nog för att tappa särken och niga tillbaks!  En kort sekund sen försvann liften ur mitt blickfång och bara "pinnen" var kvar....


Men med lite god vilja och en stor portion önskedröm (f,låt Eken) blev ögonblicket till en scen ur Romeo o Julia en film.....




Sämre sätt att vakna finns och att solen skiner gör inte det hela sämre :-)

9 kommentarer:

  1. Du hade definitivt en bättre väckarklocka än jag idag. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  2. Hej. I dagens moderna samhälle ,kommer dom inte ridande på vita hästar längre!Det var mer romantiskt än en liftkorg :-)Men "riddaren" var kanske söt ändå? Ha en fin helg. Kram LISA

    SvaraRadera
  3. Om han var snygg kanske din dag har varit lite bra i alla fall

    Ha en fortsatt bra fredag
    kram

    SvaraRadera
  4. Heej, har ni sett några kläckta ägg och små fågelbebisar ännu?
    Meh, vad gjorde mannen på liften utanför just ditt fönster? Putsade han utsidan av fönstren kanske? Nähä, men vad var då hans ärende om du nu inte fick höra någon serenad??
    Och du, detta med symaskinen övergår min fattningsförmåga så jag låter bli att kommentera o konstaterar bara att någon blev glad och nöjd!
    Och nu önskar jag någon en kanonhelg med handarbetsglädje kanske?
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  5. HAhHAhHAhHAaaaa...
    Åååååå du underbara toktant!!!
    Vilken morgon va??? :o)))
    Inte händer det sånt här på min gata!
    Det enda som hänger runt fönstren är skator och duvor som skiter överallt.. :o/
    Inte lika romantiskt näää...

    Ha en underbara Lördag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hahahaha...fast jag hade tyckt det vore roligare om du stått där naken;)
    Eller rättare sagt..HAN hade tyckt att det vore roligare :)
    Va han snygg,eller? ;)
    Jag menar..du kunde ju "tappat" nattlinne på golvet ;0
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Varför händer inte sånt hos mig!!!! Haha..ja...jag håller nog med ovastående..du kunde ju ha "tappat" särken i alla fall. :) Trevlig helg..

    SvaraRadera
  8. Ja, de e frågan om man ska bli irriterad för man blivit väckt, eller förvånad att se nån utanför? De e ju så när man bor en bit upp, att man e van att kunna gå omkring hur som helst... Kunde blivit riktigt pinsamt - frågan e vem som hade tyckt de va värst...
    Ha en go sönda :D

    SvaraRadera
  9. Där ser man nackdelen med att bo i liten stuga, varken lift eller Romeo passerar mitt fönster.

    SvaraRadera