torsdag 30 augusti 2012

Olust och lust

Fick oväntad lust att rensa ur garderober. Jag skulle lätt kunna öppna en secondhand både vad gäller "lager" och storlekar.Från 36/38 och uppåt till höjder som jag blundar avstår från att numrera....Tror nog det är dags att överge hoppet att bli en 36:a igen....eller?! Men kom inte å säg att jag inte varit uthållig ,tsss!

Att renslusten kom just idag beror nog också på att jag måste ta tag i något handfast och försöka få bort det tankarna varit upptagna med senaste tiden.

För ett par månader började jag lägga märke till att det blivit svårare att svälja.Inte så att maten fastnade utan som att det sitter en något i vägen.En "klump" typ.
Givetvis gick jag till v-centralen som skickade remiss till öron-näs-hals....sen gick dagarna....å så gick dagarna!

Sent omsider kom ett brev! "Du kommer att få en tid inom tre månader" Man tackar!
Nu har tiden kommit men inte förrän nästan i slutet av september. Bra så men vad gör man med oron ?! Tänk OM det är sägerintenamnet något allvarligt,brrrr! Obs jag är absolut inte hypokondrisk men om nåt stör mig så vill jag ha svar! Det är faktiskt en del skumma grejer som dyker upp med åldern. Fan så irriterande på ren svenska!


Gäddhäng,försvinnande konturer (fanfanfan) åderbråck och att ändan drar söderut kan jag "ta" men oidentifierbara klumpar.....no,no.nix....ångest!

Hur som....
Jag har hittat en jacka.....på nätet! Bonprix har "alla" storlekar och en hel del att välja på men nu undrar jag om någon har erfarenhet av dem för läser omdömen så är de väldigt skiftande,från kass till kanonbra!

Nu ska jag ta en stärkande kopp och sen på,at igen :-)

Tjingeling so länge....

7 kommentarer:

  1. Tjenixen!

    Nu har jag lite dåligt samvete, eftersom jag har varit dålig på att kommentera hos dig, och dessutom glömt att meddela att jag har slagit ihop mina bloggar till 1 med ny adress.

    Men du hittade mig i alla fall idag.

    Önskar damen en fortsatt trevlig torsdag

    mvh

    SvaraRadera

  2. Hej igen.. :o))

    Jag är som dig,, är det något fel på mig så vill jag ha reda på det NU, helst igår.
    Så, det är retligt när det inte är "akut" i deras ögon.

    Jag har ju en nacke som är sååå illa till och från, mest till TYVÄRR, Jag är nästan hundra på att jag har whiplesh-skada,, för jag har blivit påkörd bakifrån 2 gånger & kört av vägen ganska så rejält en gång mot en massa träd. Å dessa gångerna tar ju nacken stryk, det vet ju alla.
    I alla fall två av dessa tre gångerna.
    Men, min läkare tar mig inte på allvar där.. *muttrar*
    Det kan de inte se på röntgen (nä det vet jag också att de inte kan), men HUR kan de konstatera den sjukdomen på alla andra då..??!!
    Inte för att det går att göra något åt det, men jag kan i alla fall acceptera det på ett helt annat sätt om jag VET varför jag har så ont.
    Vill absolut inte göra mig sjukare än vad jag är (med min jobbiga fibromyalgi), men jag vill ändå VETA.
    Sorry, för det lååånga svaret om sjukvården.

    Jag har köpt ett eller om det är två plagg från Bonpix, har varit väldigt nöjd.

    Lycka till i ditt köp.

    Ha en underbar fortsättning på dagen.. // Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Klumpen kan vara en ångestklump av att du har ångest av att ha en klump. Jodå, jag lovar. Så kan det vara. Jag har nu sprungit hit och dit med "min klump" som mer är tryck över bröstet, men nu skiter jag i det. Orkar inte. Läkaren har sagt att lungorna har blivit bättre fast dom inte ens hittat någonting tidigare. Det är väl bra!
    Ang Bonprix så är det nog lite av varje. Jag tyckte att kvalitén var dålig. Alltså lite sladdrigt och såg inte alls ut som på bilderna. Men testa du, du kan ju alltid returnera. Toodeloo!

    SvaraRadera
  4. Förstår din oro lilla vän…. Är precis lika själv !
    Oroar mig oftast i onödan, det gör nog du också ska du se…. Men det förbaskat tokigt att det ska ta såååå lång tid innan man kan få hjälp.
    Nu får vi hoppas att septembermånad går fort så du får komma iväg…
    Kramar i massor till dig från mig !!

    SvaraRadera
  5. Älskade vän! Är så jobbigt att behöva vänta och under tiden man väntar är det som att orsaken växer sig ohanterbar. Hoppas för din skull att September månad går fort ( fast går sakta för oss andra). Lycka till med rensning av garderob & jackköp.KRAM/ MariannE

    SvaraRadera
  6. Hej. Jag känner igen problemet med för små storlekar. Har äntligen rensat bort 36/38:or som aldrig nånsin kommer att passa.
    Håller med om att det är lugnare att veta än att gå och vänta och tro en massa hemska saker.Håller tummarna. Kram LISA

    SvaraRadera
  7. Det är ju förbaskat att man ska måsta vänta så läge och gå med oron. Men man ska ju inte ta ut oron i förskott för då kan man ju få oroa sig i onödan. Men det är ju inte alltid så lätt att tänka så...

    Jag har rensat och städat garderober idag. Bra göra när regnet bara vräker ner.
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera