Nu var det liksom tänkt att jag skulle få till en blogg men det sitter långt inne...Läste nyss hos CW om oföretagsamhet och där kände jag verkligen igen mig för senaste tiden är det som om jag inte får saker ur händerna och när lusten kommer försvinner den lika fort..piuuuff,borta! Fantasilös o tom i bollen,så känns det!Nu ska jag ändå plita ner ett par rader för underbara saker har ju hänt mitt i amöbatillvaron :-) I tisdags blev jag ju farmor igen och det känns förstås hur bra som helst nu när jag vet att allt gått bra!Den lille kom med s.k kejsarbjudning,ansiktet upp och fick tas med sugklocka men nu är gudskelov
allt som det ska Tänk vilket mirakel det ändå är varje gång ett barn föds....alla delar på rätt ställe tio fingrar tio tår och inte en "skarv" ;-)Eken o jag rök nästan ihop igår när vi skulle räkna "smultron",hehehe! Han påstod en siffra och jag en annan och ju mer vi räknade ju snurrigare blev det men nu är vi överens:
Ulrika,Sara,Jesper,Joakim,Wilma,Therese,Johan,Jenny,Julia,Jonathan,
Jamie,Johannes,Cecilia,Emma, Nathalie....Lille Elias,store Elias,Nathalie en gång till,Isaac,Joel,Jakob + ännu ej namngiven baby! Det är nog alla??!
Sist men inte minst har vi vår lilla änglatös Johanna! Älskad och oändligt saknad av oss alla!
Apropå barn så såg jag nåt häromdagen som gav mig ett riktigt gott skratt.Moderaterna var ute och valf(l)jäskade....En av "partisörerna" flinade upp sig och närmade sig en liten tjej i treårsåldern och höll fram en skål med godis under näsan på ungen! Hade jag haft svagt hjärta så hade det varit ajöss där o då för så högt skrek ungen,tsss! Tösen stirrade med vidöppna ögon på både skål och "partiet" och gallskrek....Med viftande armar och sparkande ben vrålade hon NEJ,NEJ,NEJ....Jag skrattade så jag höll på att pinka på mig för jag ser förstås det hela som ett "tecken"! Och den omutbara tösen...henne blir det garanterat nåt stort av ;-)
Slut i rutan! Ha det gott och njut av sensommaren....
Vad underbart att ni har så många barnbarn! Jag hoppas verkligen att jag oxå kommer få det. Jag älskar barn i alla former. Tyvärr vill inte maken ha flera egna, vi är för gamla säger han. (Stämmer ju tyvärr) Jag får njuta av brorsans små. Har faktiskt fått leka lite med Agnes 1,5 år i eftermiddag. Vi plockade hallon och äpplen tillsammans. Lukta lite på den nyfödda från mig, doften är så ljuvlig.Kram Karin
SvaraRaderaGRATTIS FARMOR:)
SvaraRaderaOjojoj! Förstår att det var lite svårt att räkna dem alla....
SvaraRaderaGrattis till nytillskottet i alla fall - jag antar att det aldrig kan bli för många!
Jag undrar om det är en utbredd smitta det där "tom i bollen-känsla". Jag har i varje fall fått en rejäl släng!
KraM.
Vilket ös
SvaraRaderai en liten tös
*applåder i mängder*
Dom rutorna kallas för gadgets och finns att hämta på det stället som kallas instrumentpanel tror jag. Är på jobbet just nu men jag återkommer med bättre info sen...Aj prömmis.
SvaraRaderaKram Babbi
Häpp....nu är jag här igen
SvaraRaderaGå till din instrumentpanel...där man hamnar när man loggar in.
Välj design...när du kommit dit väljer du "lägg till en gadget" då kommer du till ett ställe där du kan välja vad du vill ha för gadgets. Är nåt oklart så hör av dig...