
Den meningen fick ett abrupt slut när hon insåg att jag inte har nån rumpa att skaka,tsss! Vad jag pratar om är en lektion i afrikanska rytmer!Jag som trodde att det var "kört" i.o.m att festival-samban regnade bort fick nästan spatt av
förtjusning när jag fick syn på "Gambiatältet" och hörde de sugande rytmerna därifrån!Senast jag svängde mina lurviga till trummor var annu dazumal med min äldstes pappa men känslan har jag aldrig glömt och i min enfald trodde jag att det
var som att cykla,"har man en gång lärt sig så sitter det kvar" Jag glömde att knäna inte är vad dom har varit och att röven numera utgör baksidan på de samma,tsss!Tjejen som ledde spektaklet glodde på min sorgligt platta bakdel och himlade
talande med ögonen! Impossibull...å så glodde hon igen som om ett mirakel kunde ha skett medan hon himlade sig! Nä,nån succé i Gambia lär man aldrig göra ;-) Mycket har jag men inte där! Jag var iaf. oerhört tacksam att Eken inte hann fota förödmjukelsen. Desto bättre gick det på skjutbanan...Smack,där satt den och jag vann en Spiderman till Isaac! Annie-get-your gun-feeling och därmed var familjeäran återupprättad! Tills....Jag fattar inte hur han lyckades men plötsligt befann vi oss högt över marken,sittande i världens högsta ( nja) pariserhjul!Jag h-a-t-a-r höjder,brrr! Jag blir yr bara av att stå på en stol. Det skramlade, gungade och knakade oroväckande och inte blev det bättre av att ungen säger:"Om vi fastnar får vi hoppa ner"
Nä,tacka vet jag knallemarknad! Titta,klämma,känna och ackordera om priset,det är min grej det...och hem kom jag med en stycken stilig väska,ett par söta örhängen och en skamlöst prålig ring som jag blev handlöst förälskad i!
Idag blir det dans av annat slag....sätter på en Fats D.-skiva och startar golvmoppen :-)
See you vänner o partikamrater!
The end
Shake it babe....du var säkert alldeles bedårande söt:)
SvaraRadera