söndag 26 december 2010

Dan efter dan efter dan....

är jag fortfarande stinn som en julagris av alla god sill,lax,ål, korvar,pastejer,skinka och brunkål.För att inte tala om Jansson, ris á la Malta och en försvarlig mängd godis som barnen egenhändigt tillverkat! Bl.a delikata nougatkulor omgivna av söt marsipan och rullade i choklad......Attans,nu rinner snålvattnet igen,tsss!

Vi hade m.a.o en väldigt god jul och njöt av  frid o fröjd i stora mått. Min bästa klapp var att äldste sonen med sin äldste son kom hit och firade med oss för vanligtvis är det småbarnens mormor uppe i Ö-sund som får julbesök. Absolut inget jag har något emot utan unnar henne av hela mitt hjärta.Klart att hon vill ha hem sina enda barnbarn till jul när avståndet i vardagen är så stort.

Tomten kom förstås! Och blev obönhörligt avslöjad av Isaac! Farfar!!!!!!!!!!!!! Njaaaej!? Det var en tveksam unge, som trots flera klappar från bedragaren sa: "Du kan gå nu, den riktiga tomten kommer ju snart"



Nåt djupare spår i gossens själ satte dock inte fejktomten för i takt med att omslagspapper pulveriserades och röda snören yrde genom luften glömdes "den rätte" bort....Mitt barnbarn Joel,snart 12, år såg mycket tveksam ut när jag gav honom mitt paket som var ..... mjukt! En tydlig misstro om gamla farmödrars mode-insikter syntes i hans ögon ! Försiktigt drogs innehållet ur kartongen....En tappad haka senare var man upprättad och upphöjd till  "fashion-guru",hehehehe!
Cheep Monday-jeansens stuprörsben satt som en smäck och jag slickade förstås i mig hans beundrande ( läs: förundrade) blickar ;-) Jag sa förstås inte ett pip om att jag tagit hjälp av "experter" på  modefronten,tssss!


Sen spelade vi spel.....Allsång tror jag det heter o där en av kategorierna var "gissa titeln" ( på en låt )

Vassego,här kommer ett par musik-nötter att knäcka.Titeln tack! "Närvarande grön man från Västerås släpper loss"


och "Blomsterbehängd köttprodukt" Titeln tack!

Önskar er alla en riktigt....

3 kommentarer:

  1. Nä dom nötterna kan då inte jag knäcka:) Härligt att du haft en så mysig Jul Malla och kul att se dig här igen. Ha en go fortsättning. Kram...

    SvaraRadera
  2. Go fortsättning käraste du! Trevligt att läsa om eran julafton och hur du lyckades överraska barnbarnet. När det gäller nötterna var detta busenkelt hihi ( sånt spel skulle jag vilja ha man fick ett annat som jag gillar och som jag måste få spela med dej någon gång; " Med andra ord " heter det. Nåväl ... dina nötter blev för mej: Herr Gurka och Blommig Falukorv ... Var det rätt?
    Kramar i mångfald
    /mariannE

    SvaraRadera
  3. Låter som en helmysig jul med - som vanligt - alldeles för mycke mat o godis... Och den blev ju verkligen VIT i år...
    En go fortsättning... Kram kram... Lisa på andra sidan åsen :D

    SvaraRadera