Det är ju inte som att man bubblar av inspiration och lust just nu och jag har absolut ingenting att blogga om!
Visserligen storstädade jag till slut men det syns ju inte när himlen är gråare än grå och fönstren fortfarande är skitiga.Tänk vad rena fönster ändå gör skillnad för helheten!
Eken o jag lufsar mest runt utan mål. Sen fikar vi...å så fikar vi lite till.Igår började vi prata om tomatplantor.Det är iaf. ett gott tecken på spirande planer,tssss!
Hans plötsliga förslag om att riva en vägg kändes lite överkurs och nästan desperat! Mitt motdrag att badrumsväggens förbenade "matta" skulle vara ett givande projekt gjorde honom omedelbart stendöv ;-)
Hans "vi spelar kort istället"....skrinlade mitt strålande förslag!
Nu går jag och lägger mig i ett skönt skumbad. Den bästa medicinen mot grå dagar.Kanske någon liten idé dyker upp medan jag roar mig med att vifta med tårna och blåser på skummet!
Ikväll börjar andra säsongen av "Solsidan". En favorit som alltid bjuder på förlösande skratt!
Ha det bra "där ute",kram!
Jag längtar till fönstren går att putsa...man kan ju alltid pussa dom i väntan på bättre tider iofs...annars går jag och väntar på att mars ska komma, då brukar det gå att fixa den inglasade balkongen. Typ att tvätta fönstren och hänga upp rena gardiner där och planera för april då man kan börja driva upp t ex tomater och paprika som sen ska ut dit:) Intet är som rena fönster...man får ju vädrat samtidigt och gardinerna doftar rentvättat...det e grejjer de! Här är sånt skitväder idag...regn och det ser ut att vara is ute...jag tänker INTE gå ut å testa, eventuella vurpor skrinläggs till i morgon bitti när jag ska till jobbet. Ha gött Malla...kram
SvaraRaderaDen rätta inspirationen lyser med sin frånvaro här också. Och jag är trött (UR-bota trött) på att försöka inspirera mej själv!!
SvaraRaderaVill ha signaler UTIFRÅN så att man riktigt känner hur det bränner till *fniss* Som typ akupunkturnålar eller nåt!
Bad är alltid gott men skulle jag lägga mej i ett kar (har inget) så skulle jag väl gå ännu mer ner i varv och bara somna där!
Är som en slags viloperiod nu (liksom ute i naturen där allt levande/växtlighet etc bara väntar), där man skall bida sin tid för det som komma skall. Våååååren!! Som sen går över alldeles för snabbt för att man ska hinna med allt som skall göras. Vi lägger in motion om: 1 månad vinter,5 månader vår,5 månader sommar och 1 månad höst så vi får lite rättare proportioner på det hela??? Regnblandad snö här och gråare än grått och dessutom ingen att spela kort med *fniss* Ta hand om dej min kära 'parhäst'
/mariannE
Den här tiden på året ska man försöka hålla ut så gott det går. Inte är det många som sprudlar så här års! Varken sig av inspiration eller fantasi!
SvaraRaderaTa ett bad med gott samvete!
Jag går inte ur mitt ide förrän vårsolen värmer!
KraM.
Skumbad *suckar längtasfullt* är något jag skulle behöva till min arma kropp just nu, dansade så mycket i fredags att jag fick sjuk träingsverk i lördags och i går och även idag ...haha.
SvaraRaderaHa en fin vecka!
Kram
Ja du Solsidan blev nog favoriten av TV-programmen i går vad jag förstår . Själv tyckte jag det var kvällens höjdpunkt. Synd att det är så kort program borde kunna fylla en timme tycker jag. Om man räknar bort alla pausar så blir det inte många minuter Solsida kvar ju!
SvaraRaderahursom hellst så önskar jag dig en trevlig vecka från Kristina