onsdag 12 januari 2011

Sjukt

Apoteket,Doc Morris,Medstop....skit samma,hela rasket är obegripligt sen privatiseringen infördes.Trots all information om att man jobbar tillsammans så vet jag nu att så är det....inte!

Skulle hämta  medicin i förrgår...lätt som en plätt var det tänkt men istället blev det ett tre timmar långt gatlopp genom halva Skåne (nja,men nästan) Jag tar 175 mg uppdelat på en 100mg, en 50mg och en 25mg. Nu skulle jag komplettera 50 och 25mg.Varken mer eller mindre får det vara.

Första apoteket, Medstop: Blädder,blädder på datorn...nääää tyvärr, dom har vi inte,prova hos Doc Morris.
Doc Morris: Blädder,blädder på datorn: "Nääää,tyvärr,jag kan inte hitta den men hundra kan du få så kan du dela dom (flinar nöjt)!" What??? De får absolut inte delas vilket också tydligt och klart står skrivet i informationen!

Sen säger människan: Kanske Svanen har ??? Eller Hyllinge?! Dom har....nog ( ler nöjt)

Björnen,svanen,ugglan,grodan...jag skiter i namnet..ta hit mina piller!

Hyllinge byhåla ligger hundra mil från stan (nja,men en iaf.) och bussen går antagligen bara varje torsdag,jämn vecka.....Till slut fick jag iaf. människan att ringa runt...Napp! Svanen har men du får skynda dig för dom har inte många, säger människan och försöker se bekymrad ut.

Jag känner mig som om jag befinner mig  i  Sovjet och ska slåss om sista brödet!

Halkar vidare till närmaste hållplats och frågar en chaffis,nyinflyttad från Irak (typ ), om vägen.....

En misslyckad språklektion ( Irakiska äääär knepigt ) och två  bussar senare....fraaaaamme!
Klappat o klart med påsen i hand ska jag sen "göra rätt för mig".Ber att få det på mitt konto.

Du har inget konto här säger Svanen-människan! Det visar sig att apoteken nu har olika kontobehandlare, eller vad man nu ska kalla det! Man kan få krupp för mindre!

Det löste sig ändå och jag fick till slut mina piller.........men nu fattar jag varför det heter Med-Stop!

Det var bättre förr...så dé så!

5 kommentarer:

  1. Hej Käraste Vän o partikamrat!
    Först o främst Tack för att du tittat förbi hos mig,men någon läsning tror jag inte du fann?
    Datakrångel och sjukdomar(K är sjuk) har satt käppar i hjulet för mitt bloggande.Jag som äntligen kände att det fanns en gnutta lust.
    Läser iaf bloggar igen,det har jag inte gjort på lång tid.Gäller bara att hitta alla,tycker det är så lessamt att space försvann.
    Så till ditt Apoteks problem,jag vet på pricken vad du menar o har skrivit om det på fb flera ggr..Inte klokt hur det blivit:(
    Vill passa på att VARNA dig så du inte går i samma fälla som jag gjorde?
    Jag var till mitt vanliga Apotek när de en dag i höstas sa att "nu måste du fylla i nya papper för ditt konto".Okey sagt o gjort,jag fyllde i vad damen visade mig..och hör o häpna,sen får jag räkning från 2 olika konto,på vilka det båda står Pay ex lurigt nog,men på den gamla stod det Apoteket oxå??
    Så den månaden fick jag snällt betala resterande belopp på den gamla PLUS vanligt belopp på det nya?
    Bara så du vet..Jag fick INGEN info om detta på 'mitt' Apotek,tror inte damen där hade någon som helst koll på att det kunde bli så här stökigt.
    Sen är det något strul var endaste gång jag ska hämta mina mediciner,fattar inte,sånt som i alla tider funnits finns inte längre eller ingår helt plötsligt inte i högkostnadsbeloppet osv.Håller med dig:Det var MYCKET bättre förr!!
    Kramen är som alltid..innerlig :)

    SvaraRadera
  2. Har stött på samma här...det blev skit av det hela när dom förändrade:(

    SvaraRadera
  3. Allå, Allå!
    Strul är aldrig roligt och det är skit med nya apoteksordningen. Man kan ju ha många tankar om vad som borde ha förändrats istället!
    Du däremot är alltid rolig! Jag menar inte att jag garvar åt allt du skriver men det är alltid tänkvärda och kloka ord hos dig(och OFTA skrattar jag oxå!). Jag är GLAD att vi funnit varandra!
    Kramen!!

    SvaraRadera
  4. Usch ! vad himmla jobbigt det ska vara.
    Verkar som om det ska vara extra svårt att vara sjuk nu förtiden.
    Hur ska folk orka när de mår som sämst?
    Att ha både försäkringskassan och nu också apoteken mot sig !!
    Vill de ta livet av alla som inte är friska och starka ?? Sjuka kostar ju bara pengar änndå!
    Vilket kallt tråkigt samhälle vi håller på att få. Det just som man hela tiden matas med vad det går bra för Sverige just nu??
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan
    från Kristina

    SvaraRadera
  5. Kan bara instämma i alla föregående skribenters kommentarer. Är ju likadant överallt.
    Ledsamt är vad det är. Inte bara dyrare produkter ... dom finns ju inte heller. Tror dom att alla människor bara köper Ipren på ica eller? Finns ju faktiskt vi/oss som behöver annan slags medicin också. Men makthavarna behöver väl inte bekymra sej, dom har väl springnissar som hämtar ut åt dom eller så får dom hemkört.
    Suckar och dubbelsuckar och hoppas någon (annan) ryter till snart så det ekar i Rosenbad!
    /mariannE

    SvaraRadera