När klockan slog tolv på nyårsafton lovade jag det här: Jag ska inte bry mig om vikt!
Jag ska inte röka....mindre!
Jag ska inte städa undan resten av julen!
Jag ska inte tvätta lakanen som legat i tvättkorgen i en månad....minst!
Jag ska inte sluta köpa Pigall! Äääälskar Pigall!
En hel radda "ska inten" lovades högtidligt och precis som väntat gick det åt pipan:
Måndag: Var på "hälsokosten" och inhandlade hundratals ( nja) kromtabletter mot sötsuget jag haft hela hösten.( Läs: vår,sommar,höst o vinter ) Handlade grönföda på torget.....som skulle kunna mätta en flock gnuer.
Tisdag: Inledde operation tobaksransonering....
Onsdag: Inte ett barr,inte en tomte i sikte....
Torsdag: Pigall????? Vad är det???
Fredag: Bokade dubbla tvättpass.
Nu ska jag inte ta ett långt skööönt skumbad och sen ska jag inte släpa med Eken på låååångpromenad!
Löften...dé é mitt liv dé sé *blink*
Ha ha ha ha, du förgyller verkligen en annars så grå regnig lördag.Vad skulle jag göra utan dina underfundigheter och lattjo bloggar?
SvaraRaderaDetta året ska jag i n t e gå ner fem kilo , inte heller minska i midje&rumpomfång med 3 cm, eller halvera cigarettintaget. Jag ska inte heller gå en promenad varje dag ... Är det SÅ man ska göra/tänka! Kanske det kanske ... får se vart det bär hän, alltid kan man lura någon, om så bara ens egna hjärna!
Lycka till med dina inten Puss o Kram
/mariannE
Du bara lövar å lövar :D...kraamen.
SvaraRaderaHa ha... Sitter som vanligt med ett leende när jag läser... Ha de gott!! Kram kram
SvaraRaderaHaha, hejduhejdu! Avge nyårslöften är urbota dumt, har aldrig hört talas om någon som hållit sitt löfte ens januari månad ut...
SvaraRaderaEtt enda löfte skulle jag kunna tänka mig; att njuta av livet så fullt ut man kan!
Kramen