Jag såg henne på långt håll.....
Hennes långa korpsvarta hår böljade över kragen på den röda jackan.
Hon kom närmare och närmare,sprang mot mig,snö-sörjan plaskade om de stövelklädda fötterna.
Ett glittrande krit-vitt leeende....
Jag fick en härlig kram! En kram som fortplantade sig genom hela kroppen och gjorde mig så glad att jag rös ända ner i tårna!
Vem hon är ?!
Hon är dotter till min f.d granne... kvinnan som för ett par år sedan blev svårt misshandlad av sin man....Då var flickan en ängslig ung människa som med blicken fäst i marken berättade för mig hur rädd hon var och om hur pappan, så länge hon kunde minnas, varit elak både mot henne,mamman och syskonen.
Igår mötte jag en underbart öppen,glad,leende tjej som berättade om sina studier,pojkvän och lägenhet! Innan jag hann fråga något log hon och sa ....."Han heter Jonas och är snäll"
Jag sparar hennes kram i mitt hjärta!
Vad gulligt...och vad roligt för dig...jag skulle gärna bo granne med dig för du är så omtänksam. Kram..
SvaraRaderaKände hur värmen spred sig i mitt hjärta allteftersom jag läste. Gissa hur det kändes efter en omläsning? :-D
SvaraRaderaKram!
Fantastisk läsning!
SvaraRaderaOch känner nog hur många kapitel som ligger bakom.
Kram till världens bästa medmänniska
/mariannE