Just nu tvättar jag lakan....och nästan dränker dom i sköljmedel med doft av sommarblom! Jag t.o.m visslar en trudelutt till grannfruns uppenbara förtjusning ( läs gapskratt ) jag visslar hellere än bra om man säger så ;-
Är det vårkänslor så är det men den här är fejkad :-)
Grannen ja! Det var en extra trevlig bonus på morgonen för hon tvättade före mig men tiden räckte inte riktigt till så jag föreslog att vi tvättar tillsammans och så hämtar jag en termos påtår! Sagt o gjort så nu hänger hennes handukar och bekantar sig med mina lakan och vi har dryftat både stort o smått! Bland annat hennes blandade känslor angående dottern som åkt till U.S.A och jobbar som aupair.Jag förstår mycket väl hur hon känner och det vete sjutton om jag hade vågat släppa iväg min tjej på ett sånt äventyr.
Det var såååå trevligt att prata med grannen så nu är jag på ännu bättre humör!
Visst är det underlig ändå att vi bor så tätt inpå varandra och så sällan gör något annat än hälsar i hissen,pratar om vädret och eventuellt klappar deras hund....Speciellt om de , som hon,kommer från ett annat land och inte fullt ut behärskar svenskan!
Nu kommer Eken och vill ha kaffe han också! Idag ska han få en extra go puss.Är det vårkänslor så gäller det att ta tillvara på varenda impuls,tssss!
Ha det gott "därute",love you alla....
Va härligt att vårkänslorna kommit igång! Detta gamla skrälle har dessvärre inte märkt några såna tecken i skyn ännu, men kärlek är det i luften i alla fall! Blinka slickar rent Torstens öron, Astrid nafsar på mina tår och Loppan ligger hos Hasse o myser...Alla får sitt!
SvaraRaderaHa nu en underbar ny vecka, ett nytt oskrivet blad att börja fylla med diverse roligheter.
Kramen från pörtet
Va! Får ni tvätta på söndagar? Secken lyx!
SvaraRaderaJa ja kanske inte det första man tänker på när läser din rubrik, men kunde inte låta bli.
Härligt med vårkänslor, du.
Ska banne mej testa med min granne och fråga om våra handdukar och lakan får leka med varandra imorgon ;)
Love you too och en Vårpuss kommer i sena kvällningen
/mariannE