torsdag 3 februari 2011

Egentligen ingenting

Egentligen har jag inget alls att blogga om.Jag sitter just nu och funderar över om det ens är värt att kliva ur nattsärken?! Planen är annars att åka in till stan och klippa mig och sen ta en runda i affärer. Kanske hitta nåt jag ( inte) behöver eller bara fönstershoppa.....Något måste iaf. hända i gråvädret så man inte såsar in helt och hållet! Dessutom har min datormus lagt av och jag måste förstås köpa en ny !

(Precis när jag skrev det sista kom Eken....han har lagat musen,yeaaaah!)

En bra sak är att sonen äntligen får sina A-kasse-pengar, för alla veckorna!  Överklagande-människorna kom fram till ett helt annat beslut än de första och det är ju jättebra men samtidigt gör det mig ännu mer förbannad.Tänker förstås på alla som inte vet hur eller orkar gå vidare och klaga.Undrar hur många miljoner ( ? ) de blir lurade på varje år?! Hur man kan, så när som på ett extra intyg, göra en så totalt motsatt bedömning på samma uppgifter är en gåta för mig och får mig att tänka att hela systemet är "upplagt"...låter kanske knasigt men underligare saker har hänt!
Slutpratat om det....

Mitt nyårslöfte om anti-bantning börjar ge resultat,tssss! Fyra feta kilon ner!!!!!!! Fast det är bättre att räkna i "stone" än kilo....en stone,c:a 6kg i taget, känns, av nån outgrundlig anledning, bättre och lättare att greppa! Igår köpte jag en stor bit fläskkarré....c:a två kilo och när jag lade upp den på bänken insåg jag hur mycket två kilo egentligen är! Att då snart ha lyckats bli av med en stone är helt enkelt värt en medalj..... Visslingar och applåder lämnas i kommentarsfältet ;-)

Annars går det mesta på halvfart....det är fram och tillbaka till affären för att proviantera det nödvändigaste och hem igen. De få gånger solen visar sig försöker jag återuppta powerwalkandet men det är trögt i portgången efter höst o vinter. F,resten vill jag gå i foppatofflor,äääälskar foppa som ni säkert vet. Det är nåt med  "studsen",tssss!

Slut i rutan *L*

Kram på er kära vänner!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS!
    Jisses vad du har jobbat på och hur du än jämför ( Stenar eller fläskkarre) så ÄR visslingar och applåder kanske lite underdrift för en sån bragd. Diplom får du på köpet OCH Guldmedalj *fniss* Tänk om vi inte känner igen varandra den dan vi ses ? Skönt att FK /AF ärendet är helt över men håller med dej. Fy fasen en sån cirkus det är och värsta är ju att man tror dom gör det medvetet. Samma som bostadsbidragen ( eller liknande i alla fall) där man får för l i t e och sen betalas det inte ut om det understiger 1200 ... Varje år har det varit så för mej att jag legat precis på gränsen för att få tillbaka = 25 år x ca 1000 kr = Tjugofemtusen!! Sanslöst!! I år var det visserligen bara 128 kr som jag förlorat eller som dom 'snott' och NU har jag ju inget längre så detta var nog det sista ( 2009 års sammanställning).
    Nåja, livet går vidare i vilket fall men orättvisor är så himla tröttande! Hejja Eken som fixade din mus *fniss*! Kunde du grejja håret?
    Kram goding
    /mariannE

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tassade in på min blogg ...kul.
    Skall läsa lite mera sen hos dig med.
    Men visst ska du ha applåder för dina tappade kilon.
    Här kör vi GI och det känns riktigt gott.
    Vågen har vi lagt undan, nu ska vi bara känna hur bra vi mår och titta i spegeln...kolla byxstorlekar och nypa lite här och lite där.
    Gott att känna och att se och att vara nöjd med sin kropp.
    Som sagt man är ju som en fodervärd till sin egen kropp och det gäller att se och veta vad man stoppar i sig.

    Ha en finfin fredag och kom titta gärna in till mig igen.

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina tappade kilon :) Foppatofflor ÄR skönt...jag har såna på jobbet! Trevlig helg!

    SvaraRadera