Kalaset gick som en dans och jag slängde förstås alla hämningar över bord.....
Fast redan innanför dörren sa jag till min dotter: Inga kakor kommer över mina läppar,bara så du vet.Hon log! "Okey,inga kakor mamma" Nope,nix...absolut inga kakor för min del! Kände mig såååå duktig.En förebild för kommande generationer att tala om....Heroiskt ståndaktig! Jag viker inte en tum....nix! Asketiskt leverne och målet...beach 2011 står fast.
Dottern log ....!
Medveten om att vi brukar trakteras med sallad i nån form gick jag ut i köket för en smygtitt på vilken sort det skulle bli den här gången!? Kyckling? Skinkaåbacon? Hittade....ingenting!
Blir det kak-kalas så vill jag ha en fullkornssmörgås..... sa jag till dottern!
Hon log! Javisst mamma,fullkorn har vi!
En stund senare: Varsågoda,det är serverat! Och i samlad tropp gick hela familjen ut i köket!
På bordet tronade den största smörgåstårta jag nånsin sett!
Jag stirrade som om jag aldrig förr sett mat....
Dottern log!
Vad vill du ha på din smörgås mamma? Ost?
Njaeeej,jag kom plötsligt att tänka på den där gången jag satte i halsen..... ett fullkornsfrö som var nära att kväva mig.Minns du? Oooomöjligt att få bort. Och den där gången jag blev allergisk mot grevé...minns du??
Visst minns du det?!
Ooooja...A. himlade med ögonen.... och log!
Sen skar hon, skrattande, av en STOR bit tårta till sin bleka,blodfattiga halvt ihjälsvultna mor! Drivor av rosa-stekt rostbiff,en ljufvlig blandning av diverse godsaker landade på min tallrik!Rostbiff är förvisso magert men det andra....jeeesus!
Jag log! Och...åt! Och åt!
Vid kaffet var jag däst som aldrig förr men en liten kaka,eller två, får alltid plats!
En halvtimme senare eskorterade minstingen Isaac mig till sitt rum!
Här mormor...du kan vila i min säng!
Jag log....och somnade!
Ett kalas för kommande generationer att tala om! Om hur alla beslut är töjbara!
Så ock baddräkter!
Haha... Den tårtan hade jag absolut inte missat! Ibland måste man bara få smaka på sånt godis.Det är roligare att banta om man får synda emellanåt!Risken är att det kan växa ut salladsblad genom örona om man kör för hård diet!Och vem vill se ut som ett grönsaksland?
SvaraRaderaTöjbara baddräkter låter perfekt,en sån skall inskaffas!Ha det gött i solen. Kram LISA
Oj så gott det såg ut!!!!! Förstår att du hävde i dej...! Tror inte man ska hålla på o vägra sej själv sånt man tycker om!!!! Då blir man en en surkärring kanske...hihi!Man behöver ju inte äta hur mkt som helst...men man ska bli mätt!!!
SvaraRaderaSom du säjer...baddräkter är töjbara!!! Ha det gõtt!!!
Den tårtan va minsann inte att leka med.. Fast man ska ju som bekant inte leka med maten :D
SvaraRaderaO 5 minuter på den lilla visaren efteråt, e absolut underskattat..
Man lever bara en gång (tror jag) o då e de gott att må bra..
Ps De blir kanske en regnig sommar? då behöver vi inte tänka på baddräkten överhuvudtaget.. ;)
Och jag tror ju att vi lever MER än en gång *fniss*, säger som så att man lär sej något nytt i varje liv för att ta med sej in i nästa. Kanske blir du baddräktsmodeskapare åt oss med större omfång ;). Tårtan skulle jag inte tveka att sätta tänderna i, inte en sekund! Får man sen så changtilt s o v a på maten så ... ja jisses va bra du har det! Man måste vara flexibel ... det har jag alltid sagt!
SvaraRaderaFortsätt sköt om dej vännen och duuuu, jag tror allt du kommer i en baddräkt ändå till sommaren.
Lycka till med viktnedgången !
PS: Kollade in Baddräktsmodet på Ellos ... tydligen poppis med 'ben' nuförtiden (och finns upp till strl 52. Passar i alla fall m e j ypperligt ;)
Kramelikram
/m
Hahahaha,, ja du det är ett elände denna beachen VARJE år.
SvaraRaderaMen,,, vi är värda att få äta gött nån gång också.. så du gjorde HELT rätt att du åt med gött samvete & god aptit av den läckerheten som fanns framför dig.
Smörgåstårta som är sååååååå gött.. *dregel*
Ska jag göra tills min son och hans tjej kommer ner till oss i april... *längtar*
Ha en finfin fortsättning på veckan.. // Kramen
Haha, härlig humor ni har både du o dotra :)
SvaraRaderaVilken ljuvlig smörgåstårta !! Förstår att den smakade bra ;)
Trevlig fredagskväll :)
Kramen....