lördag 26 mars 2011

Sköööönt

Äntligen...efter tre dagar i vegetativt tillstånd och med värkande kropp börjar livsandarna åter vakna! Just nu är Eken på väg med en granne för att köpa jordsäckar.Fullt så långt har inte jag kommit i planteringsplanerna ( puh,långt ord ) men han har redan drivit upp både gurka och tomatsticklingar!

Under tiden har jag städat hela huset...upp med balkongörren,in med sol och frisk luft! Idag hade jag t.o.m glasögonen på mig så det blev ordentligt gjort.Beroende på humör och lust väljer jag nämligen: Med eller utan glasögon. Alla som känner mig känner också till min "franska toffelstädning" när jag som en synskadad mullvad ( är det möjligt? ) föser in dammet o smulorna i hörnen......klart,tsss!

Annars har det som sagt inte varit mycket att yvas över. Inte nog med att förkylningen som gick i baklås i början på veckan, kom tillbaks  o bet mig i näsan,gallan började spöka också....suck! Helt enkelt för många päron....och ägg....och äpplen! Vete sjutton vad man kan äta nu?! Melon kanske?! Jag måste ha mellanmål för att hålla "suget" borta och försöka fixa  viktnedgången!

 Inte lura mig själv och köpa hälsogodis,hehehehe! Ni vet det där naturgodiset som ser såååååå hälsosamt ut. Cashewnötter i yoghurt,russin o yoghurt,torkad frukt....Sött som fan och knappast nån hälsokur!

Det får väl bli riskakor istället ( urk o suck)!

Ps. Ikväll släcker vi ljuset för.....



Nu blir det frukost!

Önskar er alla en underbar helg,kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

3 kommentarer:

  1. Hej svejs. Ett tips till mellanmål. Jag tar kaffe och ett dubbelt smörgåsrån med lite kaviar på. Eller melon. Riskakor är så smaklöst och äckligt så det får vara.
    Jag dricker massor med vatten,såpass att det rinner ut genom örona. Och även på andra ställen.Och framåt kvällen förstör jag alltihop med en go Pizza eller nåt annat onyttigt.
    I kväll får jag gäster,då bjuder jag på räkor.Och en stor ,fet,smarrig ostbricka.
    På söndag får man lida för frosseriet.
    Salladsblad och vatten.
    Ha en mysig helg! Kram LISA

    SvaraRadera
  2. Fransk toffelstädning... Va bra att det finns en riktig benämning på hur jag städar ;) ;)
    Skönt att du känner dig lite piggare nu !!
    Ha det gott o trevlig fortsättning på helgen :) Kramen....

    SvaraRadera
  3. Heeej i lingonskogen! Först sitter jag här och läser och tycker förskräckligt synd om dig som späker dig för den goda sakens skull, sedan scrollar jag ner lite och vad ser jag då? Jo världens läckraste smörgåstårta, jo jag tackar! Jag hade blivit en stor beundrare till dig om du valt frallan med ost istället, nu vete katten, haha
    Riskakor, det var många år sedan, dom gillas icke! Har du provat finska surskorpor, finn crackers tror jag dom heter, brukar rekommenderas av GI-snubbarna. Lite lätt-mjukost och gurka på, så gott så du äter upp hela paketet, fniss
    Själv orkar jag inte kämpa, jag äter nyttigt men tänker inte gå hungrig, det är det värsta jag vet. Jag lär väl svälla till oanade proportioner till sommaren nu när jag lagt rökningen på hyllan...suck
    Kramen från ett iskallt pörte

    SvaraRadera