onsdag 25 maj 2011

Drömmar

En sak jag ibland funderar på är vad som händer i knoppen när man sover! Varför vaknar man vissa morgnar pigg som en lärka och på gott humör för att andra dagar,som idag, vakna på alldeles fel sida!

Jag vaknade sur som fan i morse och den enda förklaringen måste vara drömmar.Brukar säga att jag aldrig drömmer men det gör jag ju förstås.... bara det att jag sällan eller aldrig minns en dröm på morgonen. I natt måste det ha gått hett till för lakanen hade hamnat på golvet och kudden var fuktig av svett ...

 En dröm minns jag iaf. För många år sedan drömde jag att jag stod på ett hus-tak högt, högt över marken.Hela byggnaden brann med enorma lågor och långt,långt där nere stod hela min familj och alla mina vänner och skrek ....hoppa,du måste hoppa! Elden omslöt mig men jag kände ingen smärta...sen blev det dödstyst! När jag vaknade var det inte olust som var den första känslan utan lugn! Ett otroligt lugn som satt i hela dagen!

Konstigt va ?!  Jag har tänkt på den drömmen många,många gånger....Vad betydde drömmen! Kan man över huvud taget tyda drömmar??

 Kommer ni ihåg era drömmar??? Och i så fall,vilken har lämnat störst "avtryck"


 
Den här tjusiga regnbågen är från igår. Visst passar den bra som illustration?!
Skatten vid regnbågens slut! Dröm eller verklighet?!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Visst är det lite konstigt!!
    Men min första tanke var att du i tidigare liv blivit bränd som HÄXA!
    Vad vet vi igentligen vad som är och inte är??
    Skönt att du änndå fick en dag av bara ett riktigt lugn, Jag tror jag vet vad du menar med kännslan. Den är mycket speciell
    önskar dig en trevlig fortsättning på veckan från Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej. Den dröm som lämnat störst avtryck är denna: Jag drömmer i "svart-vitt" Att jag ligger i sängen, Gardinerna fladdrar i bästa Hitchcockstil.Bakom sängen står någon och håller ett stadigt tag om mitt hår. Jag sliter förtvivlat för att komma loss. Till slut så lyckas jag,flyger upp ur sängen och vänder mej om för att se vem det var.Där fanns naturligtvis ingen. Men gissa om jag var skärrad. Sov inget mer den natten. Detta hände för många år sen,men jag minns det som i går.Jag har drömt många konstiga drömmar under åren,men denna har etsat sej fast.
    I natt drömde jag att jag strövade runt på sanddynerna i Skagen. Betydligt trevligare!
    Nu skall jag gå till Maxi och proviantera,om jag inte blåser bort,förstås! Kram LISA

    SvaraRadera
  3. Jag har en återkommande dröm sen jag var liten där jag drömmer att jag hoppar från ett högt berg och jag känner den där hisnande känslan i magen när det går fort utför och jag vet att jag kommer att dö. Men jag vaknar alltid innan. Sen har jag drömmarna om mina föräldrar...att dom plötsligt visar sig leva MEN är obotligt sjuka...så jag passar på att vara med dom allt vad jag kan för jag vet att dom finns inte så länge till. Både en jobbig och härlig dröm...Kram
    Har just skickat ett mail till dig...färgen på prickarna är lätt att fixa.

    SvaraRadera