onsdag 18 maj 2011

Kolla in....

min fina header! Snygg va???? Det är vår kära Babbi som gjort den till mig och jag är överförtjust *ler mé hela huvet*

Annars är det inte mycket fint att tala om.De senaste dagarna har vi, i stort sett,bara skrotat runt utan varken mening eller mål.Kylan gjorde att man fick lust att hämta upp vinterstassen från källaren,brrrrr så kallt!

Jo nåt bra har hänt.....


Syrenerna har slagit ut och doftar ljuvligt! Jag äääälskar vita syrener,mmmm! Påminner om barndomens utedass! Denna lugna plats för kontemplation.....Dinglande med benen bläddrade man i en veckotidning,  kungens porträtt prydde väggen och det doftade underbart från syrenen utanför dörren!

Tillbaks till 2011

Söndagens kalas var roligt! Och jag blev varse att fyller man sju år då kan man själv tända ljusen på den egenhändigt bakade tårtan! Isaac tog uppgiften på största allvar.....



För ovanlighetens skull fick han en slant istället för paket av oss... nåt jag egentligen tycker är trist men han blev väldigt nöjd. Jätteglad! Jag förstod först ingenting av överförtjusningen men sen kom förklaringen.

Att det är först  när man är riktigt stor som man får ett kuvert istället för paket,tssss!

När man är glad blir man extra snäll.....och vill  ge rara komplimanger till en gammal mormor! Inte det lättaste kanske när man tar sig en ordentlig titt på damen i fråga.

Han tittade länge på mig sen kom det!
"Du e ju tjock mormor men det är ingen som tittar på dig för du liksom passar så bra i det"

*Kärlek*

Nu ska jag ta mig samman och hoppa i duschen...idag skiner solen igen,passionspengen finns på kontot och äventyren väntar!
Livet leker :-)

Ha det bäst "där ute"

Kram!



5 kommentarer:

  1. Hej. Snyggt med prästkragen!Hon jobbar som designer även på min sida.Säg det som hon inte fixar....Hon är en pärla.
    Ungar är sköna. Där är det raka rör,minsann.Mitt äldsta barn barn påpekade redan för 10 år sen att farmor är jättegammal,för hon är så rynkig!Och situationen är inte förbättrad,snarare tvärtom.Men i dag är han så finkänslig så han säger ingenting.Tur för honom.Haha...
    Väntar in morgondagen,så jag kan ge mej ut och göra slut på "lönen".
    Ha det gött. Kram LISA

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt har det blivit här hos dig, kan bara gratulera till en bra kompis du har som hjälper dig! Själv är jag ju galen i färg, beundrar andras svarta och vita, eleganta skapelser, men faller alltid för frestelsen att frossa i färger!
    Vad härliga minnen du har från dasset! Mina sommarminnen från Lovisa i Finland innefattar inga utedass, tyvärr säger jag nästan när jag läser vad du skrivit. Fast, utedass förknippar jag med en betydligt mindre god doft än syrenens, hihi, här har dom inte börjat blomma än, vi är mitt i häggsäsongen men snart så. Liljekonvaljer finns i överflöd och säg mig en godare doft än den!
    Ser att det börjat regna, idag också, o ute hänger tvätten. Jaja, i-landsproblem, den torkar nog i sinom tid
    Massor av kramar från pörtet

    SvaraRadera
  3. Hahaha...vilken härlig kommentar och så ärlig och äkta..han älskar dig ju! Här syrénerna på gång..dom har kommit halvvägs. Underbart. Kram,

    SvaraRadera
  4. Komplimanger till Babbi. Väldigt läckert detta och det riktigt doftar sommar på din sida.
    Syrenerna blommar här också och det var närapå att jag knipsade av några grenar från 'grannens' buske intill men hejdade mej. Dom står bäst där dom står och jag kan ju lukta på dom när jag går förbi hur mycket som helst.
    Ungar är fantastiska ... DINA 'ungar' är fantastiska och så frimodiga. Har ju följt dom i några år nu och är tacksam för var gång du återberättar. Redan på -90 talet när jag inte ens var 'gammal' Humpf, så sa dåvarande 5 årige som till mej - Mamma du är gammal och rynkig men jag älskar dej ändå! ... Ord som etsar sej fast för hela livet.
    Att man lägger på hullet när man blir äldre lär dom själva bli varse en gång i framtiden .. Bättre att ha reservdäcken eller airbagarna nära sej än ståendes i garaget där dom inte gör nån nytta!
    Kram på dej käraste namne och skönt att höra att du låter tillfreda med livet
    /mariannE

    SvaraRadera
  5. Hahahaha,,, vilken gudomlig kommentar, härligt i den åldern för de menar vad de säger.
    Kan tro han vart stolt över pengarna, men som du säger.. jag tycker inte heller det är roligt att ge bort pengar.

    För att återkomma till ditt barnbarns kommentar..
    När jag berättade för min son att jag ska genom gå en Gastric Bypass-operation så tittade han på mig och sa "Men, mamma varför..??, du duger ju såå gött som du är, det blir liksom inte mamma då".. :o))
    Men, nu är han ju snart 18 år,, men det var roligt att höra hans reaktion.
    Sen efter min 10-attack, så tycker han också att det är bra det blir gjort.

    Ha en underbar fortsättning på veckan.. // Kramen

    PS. En jättefin bakis DS.

    SvaraRadera