Jaha,då har man än en gång muttrat sig genom Europas musikfestival! För ovanlighetens skull inte så mycket över låtarna som överlag var bra, utan över den alltid lika patetiska röstningen.
Är det nån som tror att grannländerna älskar varandras bidrag så mycket,varje år, så det är därför man röstar på varann! Skulle inte tro det,nej! Sorgligt och irriterande är vad det är!
Hur som helst,Saade gjorde ett bra jobb och trea är naturligtvis en jättebra placering. Å andra sidan var ju Azerbaijans låt också "svensk".....:-)
Idag ska vi på kalas igen! Dubbelkalas för min dotter o Isaac som fyllde sju år häromdagen! Undrar om det blir dubbeltårta också...:-) Nån trädgårdsfest lär det inte bli för regnet hänger i luften och mer ska det tydligen bli. Synd för jag hade tänkt ha min tjusiga sommarstass på mig...vitt,blommig tunika o fräsiga sandaler! Nu får det bli långbrallor och jacka istället....
Apropå trädgård så trillade jag dit igen och köpte en stor fin tomatplanta fast jag bestämt mig för att inte ha nån i år. Olivträdet från förra året är stendött men funkar ändå,tsss! Alla bladen sitter kvar (?!) plus ett ynka embryo till oliv så jag har bara piffat det med lite grönt runt "fötterna". Oliveternell,hmmm! Låter ju hur tjusigt som helst...å så billigt sen ;-)
Nu står det dusch och frukost på schemat sen kommer Eken och då blir det bara prat om ishockey om jag känner honom rätt. Ursäkta Paula men ikväll får ni stryk *blink* Nån jäkla ordning får det ju vara,tsss!
Önskar er alla en härlig söndag....må solen lysa över er,kraam!
Vad gillade du bidraget som vann då..??
SvaraRaderaJa, Erik var värd en 3:e placering, men jag tyckte det fanns några bidrag som var bra i år.
Kärnan är såå mysigt,, vilken underbar utsikt över hela staden. Men, ganska så jobbigt att gå både upp och ner, speciellt när man har värk.
Härligt att ha lite planerat för dagen, hoppas att du får en finfin dá.. // Kramen
Hej. Kul att vi inte kom sist! Han gjorde bra ifrån sej,men jag tycker nog att biten var lite tjötig.Jag är väl för gammal,inte alls min musiksmak. Jag gillade Ryssland , men var hamnade dom på listan? Minns inte......
SvaraRaderaI kväll skall jag INTE kolla ishockeyn.Mycket roligare att se på "Mästarnas Mästare". Och "Gulleplutten" Stenmark. Sen blir det långfilmen på 4:an.Laddar med näsdukar.Om jag inte somnar framför TV:n förstås.
F.Ö. har det varit skitväder här i dag. Regn och rusk. Men med en hög med olästa böcker så gick den här dan också.
Ha det Kram LISA
Jag tittade inte på programmet bara på röstningen för att se var vi hamnade. Sen spelades ju vinnarbidraget...och herregud så falskt hon sjöng!
SvaraRaderaHa en bra vecka damen. Kram
Hej å hå i Helsingborg! Här satt vi oxå bänkade och ojade oss över ett och annat. Det är ett spektakel som jag älskar att hata! Jag gillade verkligen "The Moniker" med "Oh My God" i den svenska uttagningen och tror att han hade sopat mattan med de andra i bidragen i finalen, men jag har haft fel förr.
SvaraRaderaSaade gjorde det han förväntades och vi får vara nöjda med det.
Nu hoppas jag på att värmen ska återvända till Svedala så att jag kan bättra på benfärgen. Det är sorgligt när man blir bländad av det vita fläsket!
KraM