Just nu är det precis en sån härlig,perfekt början på dagen...Rykande varmt kaffe dricks ur favvokoppen, 4:ans morgonprogram står på i bakgrunden,Carola är gäst.En annan slags morgon hade jag förmodligen kastat mig på fjärrkontrollen för att så snabbt som möjligt slippa höra henne.OK jag vet,det är inte snällt att säga så men,men nu gör jag det i alla fall....
Dagens ämne är: Att vara en god hustru.....eller som i mitt fall, andligt förenad i särbo-form! En god hustru är förstående, lyhörd,visar kärleksfullt intresse och oändligt tålamod. Varför/när och hur länge per dag står det inget om i kontraktet.
Vill mannen i samma sekund han kommer innanför dörren diskutera vårt områdes nya fläktsystem så är det en god kvinnas plikt (host,host) att lyssna. Helst utan att avbryta ens för så triviala saker som toabesök. Som f,resten ändå inte ger önskat resultat för att mannen i sin iver följer efter och väntar utanför dörren intensivt pratande om:
Varför tar det så lång tid att installera en j-la fläkt?
Varför ligger det en stor blå plastgrej på taket....tänk om den blåser ner?????
Titta nu har "dom" kört på gräsmattan....igen!
Och dom där plåtarna....vad ska dom vara till ?!
Inte går det fort precis,hmmmpfr.
Har du känt hur illa det luktar? Mat-os i hela huset....
Med det sista såg jag en chans att få ett slut på ämnet: "Ska vi åka och handla? Fläskfilé...det vore väl gott!
Han glodde på mig som om jag sagt fula ord!
Jag försöker verkligen att vara en bra lyssnare men....herreminskapare, det kräver ibland sin kvinna !
"Nu har den jävla blandaren pajat" var gårdagens hälsningsfras! Sen följde en lååååångt utläggg om hur/när/varför den gick sönder och hur "någon" (1985,typ) fuskat med ihopsättningen av nämnda produkt! Slutkläm med ihopsnörpt mun: "Inte konstigt att den gick sönder"
Då och där brast det! Allt tålamod försvann och in på scenen klev kärringen!
"Nu går du ögonaböj tillbaka ut genom dörren....å så tar vi om det hela från början"!
"Jagärdödströttpåatthöraomfläktarblandaregräsmattorsvaraellerintevara......ochkamerorisoprummen,fårmanhadet?,detärförjävligtattdomhöjerhyran fördetgördomsäkertnunärviharnyafläktar...och.....undrarnärdomskabytafönsterdetblirintebilligtdet.
"Jag föreslår att du fr.o.m nu använder den här morgonfrasen: God morgon min älskade lilla (nja) smörblomma....vilken lyckans man jag är som har dig i mitt liv"
"En bukett långstjälkade rosor skulle inte heller vara fel! Ska vi tumma på det?!
Ibland måste man ruska om och påminna varann när man "fastnat"....
Nu hör jag honom komma! Rusar ut i köket och hämtar en vas till rosorna,hehehehe!
Bye!

Haha...ja men det där stämde preciiis in på de flesta mansfolk. Inte alla ska erkännas men jäääkligt många:D Hade han rosorna med sig? Trevlig helg och kram.
SvaraRaderaHehe, fick du några blommor ?? Vilket härligt inlägg ;)
SvaraRaderadet är ju så där det är ju ;)
Jag för min del sitter o tänker på annat under tiden han berättar (som tar hur lång tid som helst).... Vore inte så bra om han frågade nått om det han sagt, haha....
Kramen på dig :)
Haha! Den storyn var precis vad jag behövde idag för att bli på gott humör. Jag skulle kunna kopiera den rakt av och skriva om min man i stället. Kram
SvaraRaderaFläkt eller fläskfilé...? Och så rosor på det. Låter som en hyfsad kombination.
SvaraRaderaHa det gott vännen! /SA