Lucia-kröning! Ingen julskyltning,inget mysigt mingel i stan med heta glögg-grytor och ho-ho-ho-ande tomtar i varje gathörn. Alla planer gick i stöpet och t.o.m kalaset för barnbarnet fick skjutas fram för ingen ville gå utanför dörren och riskera att få nåt i huvudet. Istället fick vi se hur "Berit" och hennes ilskna syrra gick lösa på stan...
Stortorgets gran svajade betänkligt men motstod vindarna
I småbåtshamnen har man fortfarande "Per o Gudrun" i färskt minne.Förra gången knäcktes båtar och bryggor som tändstickor och strandens omklädningshytter föll som korthus.
Paradgatan med drottningnamn hade inte mycket till kunglig glans över sig!
Inte ens skryt-kåkarna i norra hamnen kom undan...Enda gången jämlikhet råder i de kvarteren om jag får uttrycka mig lite spydigt! ( å det får jag )
Vi skulle alltså på 13årskalas som fick ställas in..Istället överraskar vi honom med present efter skolan idag. Vi minns nog alla hur jobbigt det var att vänta i den åldern... sen är ett främmande ord i tonåringens värld!
Idag lyser solen från klarblå himmel....
skatboet har fått "tak" och det är allt som skvallrar om gårdagen. Förhoppningsvis dröjer det länge till nästa gång!
Önskar er en lugn och skön måndag!
Det var rejäla katastrofbilder du visade. Vågade du dig verkligen ut och plåta i det vädret? Kram
SvaraRaderaBilerna är ärligt "lånade" ;-) Man vore ju galen om man gav sig ut med kameran i sånt väder,brrr!
SvaraRaderaKära lilla Malla...bakgrunder hittar jag genom att googla på nätet. Om du har en du vill ha men den är för stor så skicka den till mig så konverterar jag den så att den passar. Det tar bara några sekunder.
SvaraRaderaHua tökke väder !!
SvaraRaderaSkönt om man får var inne o hemma så´na gånger.
Men ibland räcker ju inte det heller, olyckor kan ju hända med husen också när vädret bråkar så här....
Ha det gott, kram från ett mindre blåsigt Hälsingland