tisdag 29 november 2011

Julklapp

En sak är säker...jag kommer aldrig att bli senil. Jag har helt enkelt inte tid att gå in i "dimman". Inte om Eken får bestämma iaf.....Igår kom han hem med en pre-jul-julklapp,ni vet ungefär som när man var barn och fick öppna några paket redan på julaftonsmorgonen för att sysselsättas och stå ut tills syltor,köttbullar,skinkor o sallader var uppätna och far i huset gick ut o "köpte tidning".
En finfin kamera har Eken köpt!Yes,yes,yes... Så nu ska man ta sig tid att läsa in ytterligare en ny manual och lära sig inställningar! Man är inte precis världsberömd för sitt tålamod,om jag säger så! Därför blir det som det blir, blädder,blädder,snabbläsning uppifrån o ner och sen fattar jag förstås ingenting ändå när det är dags att fotografera!


Oräkneliga gånger har motivet,t.ex ungarna, fått höra...stå still,vänta lite...nuuuu snart. För att, precis när jag hitta rätt inställning, tröttna på mitt hummande och suckande och absolut inte tänker le mer! Visst,det finns automatik men ibland vill jag testa alla andra finesser.Den gamla kamerans beskrivningar är som hieroglyfer och jag gav upp efter tre sidor...

Nu har jag pillat klart på alla knappar och provknäppt lite här o där.Konstaterar att den här kameran är mycket enklare att begripa sig på!


Konstigt egentligen för jag kan,med en ängels tålamod, fixa o laga alla möjliga o omöjliga apparater när det behövs....En gång lagade jag t.ex videon med en konservburksgummisnodd. Funkade skitbra.  Efter det gick den som en klocka.....bokstavligt talat,hehehehe!
Bruksanvisningar är....tråkiga! Åt pipan för mycket tillkrånglade instruktioner som i logikens namn borde kunna skrivas enklare. För mycket....det är det som är felet! Ungefär som när man lyssnar på en som håller föredrag och aldrig byter tonläge. Efter en stund susar det i öronen och man "stänger av"...

Nu ska jag stänga av pratlådan och ägna mannen i huset lite uppmärksamhet *Ler*

Hoppas alla får en skön och bra dag,kram!

6 kommentarer:

  1. Wow! En ny kamera! Man skulle få välja om man ville ha en skriven manual eller en mänsklig med sig hem. Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt med nya saker och en kamera är ju inte hlet fel.
    Fast jag gillade dom gamla bättre, som inte fick fram varenda por och skavank! ;o))
    Ha en fin dag
    Kram!

    SvaraRadera
  3. j visst är det lättare att pröva sig fram istället för att plöja genom en tråkig bruksanvisning!!

    Ha det nu så roligt med din klapp :D

    SvaraRadera
  4. Kolla så snyggt hon har fått på bloggen...kanon!!!
    Jag fixar inte manualer...jag lär mig av att använda och prova mig fram. Går det med...Kram påsej

    SvaraRadera
  5. En sak till...varför har du två av mig på din blogglista...folk kan ju tro att du är kär i mig eller nåt ;D

    SvaraRadera
  6. Alltid roligt med nya saker. Nackdelen är att man måste lära sig den nya.Och jag och mitt tålamod...Nä...jag ska kunna på en gång :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera