tisdag 22 november 2011

Puh!

Tomtetåg,ringdans,gata upp o gata ner och att krypande ta sig  in i samtliga tomtegrottor....Sånt "straffar" sig för guuuud så trött jag var på söndagskvällen.Så igår vilade jag hela dagen för att kroppen skulle ställa in sig på pensionärstid igen!

Men kul hade vi....Ungarnas ögon tindrade precis som förväntat,karusellen snurrade runt,runt,runt i trivsam fart medan det sista av sockervadden slickades av...Läste en insändare i morse (hur orkar man??)  där man klagade på att pepparkakorna tagit slut för tidigt och jag tänkte flinande att jag vet vem den skyldige är.

Lille C ! Han struntade fullständigt i både karuseller och tomtar....Livets första pepparkakor blev hans "grej" Aldrig förr har jag sett nån med sex tänder i munnen kunna knapra i sig pepparkakor som den här ynglingen...


Fullproppad och med glasartad blick somnade han sen från resten av kalaset!


Skink-lotteriet tänker jag inte prata om...nope! Svara inte på några näsvisa frågor,nix! Får nog t.o.m köpa makrillburken själv om man säger så,host,host ;-)

Hur som helst så hade vi en riktigt,riktigt mysig dag tillsammans och det kan ingen skinka i världen överträffa.

Nu ska jag kolla på toa-tävlingen hos Camilla...kul!

3 kommentarer:

  1. Jag läste också om att pepparkakor och glögg tagit slut. Så hemskt! Sånt har man ju inte hemma. Stackars människa som inte får smaka det i jul. Kram

    SvaraRadera
  2. Oj..det hörs verkligen som det blev en lyckad dag. Nå ja...ibland kommer det surt efter men det får man ta ibland ;)
    Sv:Jag kommer att visa alla toaletter i ett inlägg på torsdag. Då kommer jag att skriva vilka regler som gäller och då får man rösta.
    På torsdag alltså :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Huvudsaken ni hade kul :) Pepparkakor är jag väääldigt svag för...med smör på. Kram

    SvaraRadera