lördag 17 december 2011

Gala

Tack för alla synd-om-ande kommentarer och naturligtvis är det ok att skratta. Jag skrattar ju själv åt snurrigheterna. Nu känns det iaf. mycket bättre sen jag tillbringat största delen av gårdagen liggande i soffan. Hästliniment gjorde susen och med lite fantasi o god vilja kanske man kan springa in ett par tusen i helgen ;-)

Igår var det gala för Sveriges hjältar och jag grät mig igenom nästan alltihop.Det räcker att Levengood visar sig så börjar det bli tjockt i halsen,Jag ääälskar den mannen!

Alla hjältar är fantastiska,deras mod,styrka och påhittighet är såååå imponerande och man blir genuint glad att de uppmärksammas och prisas. Tårarna sprutade för Emma den otroligt starka tjej som kämpat så hårt....för Bull-Milla och hennes vänner...vilken glöd,vilken energi och hjärta! Och gissa om jag skrattade när hon sa  "gamla kan virka eller koka sylt" för att hjälpa till  Så sant,tsss!

Göteborgskan som sjöng duett med LillBabs var oslagbar.....så underbart chosefri  mitt i alltihop!Och vilken krutgumma,man fattar knappt hur hon vågade gå emellan som hon gjorde!

Men den som fick all resterande mascara att gå upp i atomer var ändå....
Årets Livsgärning-priset till Dallas Diabaté
som jag som gammal Malmöit kunnat "följa" genom åren.

Ett hejdundrande grattis till honom som förtjänat varenda sekund i "gala-rampljuset" efter alla års kämpande för Rosengårds ungdomar! All heder åt en sån fantastisk eldsjäl!

Nu ska jag hoppa (nja) i duschen och se om jag kan tvätta bort "hästlukten"

Njut av dagen kära väniskor!

2 kommentarer:

  1. Såna program gillar jag med när det verkligen är hjältar man talar om, och inte idrottsmän som utfört nån bragd(inte hjältedåd). Levengood är helmysig! Ingen kan väl ogilla honom? Kram

    SvaraRadera
  2. Det är en gala jag också gillar och mina tårar rann tydligen lika bra på mig som på dig.
    Visst äré skrämmande att INGEN mer än denna Göteborgs-kvinna vågade gå mellan denna hemska misshandel på spårvagnen. Man blir ju mörkrädd, jag kan ju förstå om ingen vågar gå mellan SJÄLV ( med risk att få en kniv i sig eller nåt annat tillhygge)TYVÄRR, men när hon redan hade gått mellan å frågade om MER hjälp.

    Mmm.. denna lilla tjej som hade detta med bullarna var ju för gooo.. :-D

    Ha det bäst goa du och en Trevlig 4:e advent.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera