Yes,yes,yes....goda nyheter! Dottern ringde igår kväll och sa att det enda jag behöver göra i år är att glittrande,glad och hungrig anlända till "julkalaset". Ändrade planer och omständigheter gör att vi gör en stor-Jul. "Alla tomtar i samma säck",släkt o vänner,ingifta och utgifta tillsammans....och jag behöver inte göra n-å-n-t-i-n-g!! Inget köttbullerullande,inget kladdigt skinkgriljerande,inget potatisskalande,inget osande brunkåls-stekande...inte skala ett enda jävrans ägg som inte släpper skalet trots timmar i isvatten,typ!
Glad? G-a-r-a-n-t-e-r-a-t...Hungrig?? Skämtar du mig april? Hunger är mitt mellannamn! Glittrande?! Granen kommer att barra av skam när jag glider in med "blings" upp till armbågarna!
Att för första gången i livet bara vara är en sån lyx,mmm! Inte duka,inte diska eller nåt annat jagtroddejagvargäst-jobb! Att för en gångs skull kunna sätta mig till bords utan att först kolla så jag inte har rödbetssallad i håret...typ! Eller som ena barnbarnet sa: mormor du kan äta hela tiden och snappla av. Den ungen har till fullo förstått julens budskap,tsss!
Men nu fick jag samtidigt problem,hmmm?! I frysen ligger ett mindre berg köttfärs i väntan på att rullas.En skinka stor nog att mätta ett mindre regemente "fram till påska" trängs med änglanuppar och vörtbröd. Och ingenting behöver/får jag ta med. Eller som dottern sa: Kom nu inte fullastad i alla fall...hör du det! Tror jag ska kolla om man kanske kan skänka det till nåt "ändamål",hmmm!
Så nu sitter jag här,skönt avsnapplad och medan känslan sprider sig i kroppen.....funderar jag på vilka kakor som ska bakas (Äsch,jag skojar...........nog?)
Njut av dagen go vänner,kram påer!
Vilken härlig jul du har att se fram emot! Jag har tack och liv dragit ner på julmaten ENORMT. Jag har ingen restaurang som ska hålla med julbord. Nu ska jag bara leta upp nåt "glittrigt" att att på mig också. Får kanske ta en tur i affärerna nu i veckan. Kan var kul som omväxling mot matinköp. Ha en skön adventssöndag.
SvaraRaderaSen flera år tillbaka har jag dragit ner på julmaten. Införskaffar bara så att det räcker 3 dagar, ändå blir det mat över. Tur att frysen är uppfunnen
SvaraRaderaHa en bra dag
Åh fy vad häärligt!! Lyllos dig! Bara o njuta o sjunga Hej Tomtegubbar .... Här blir re knytkalas med ett litet lagom gäng!
SvaraRaderaKramelikraaam / Miafia =0)
Vad skönt att få snappla av ordentligt!
SvaraRaderasv. Visst är ungar helt underbara!? Roligt att du gillade "mina" citat!
Kram
Mmmm... jag kan förstå du anser att du får LYX till jul,, hade vi också fått om vi hade åkt "hem" till Värmland, men detta år är ju julen så kort så det är ju itna att åka 60 mil på.. :o((
SvaraRaderaSå, det blir bara jag och gubben här hemma, jag tror t.o.m att det kommer att bli köpeköttbullar detta år på vårt lilla julbord, det får det INTE vara annars.
Men, det beror ju på vad pigg jag bli, är ju några dagar kvar.
Plus att jag ska bara göra en minimini frestelse till mig själv, då inte Göran äter det och jag äter så ytterst lite.
Nästa onödigt, men gudomligt gött.
Njut av vad du har framför dig.. // Kramen Annelie
Men en sån Lyx..grattis till dig...va härligt! All maten du har..kan du inte bjuda igen då'ra...i mellandagarna eller nåt.
SvaraRaderaHa ha ha ha ... Rödbetssallad i håret! Den ena bloggen roligare och häftigare än den andra. Ja du är då för hääärlig! Och så fint att du slipper göra nånting ;) Känner jag dej rätt så kan du ändå inte låta bli så ... blire dans på bordet eller runt granen? Vad gäller maten du redan köpt; Går det inte att spara? Kommer ett Nyår också jue ... KRAM på dej allrasötastegoaste mormor
SvaraRaderaGrattis till en lyxig jul!
SvaraRaderaÄr själv i samma situation....
GOD JUL!
/SA