tisdag 10 januari 2012

Boktips

Först ett STORT tack till Paula som hjälpt mig så att mina foton inte,okontrollerat,svävar runt i cybern!

Från det till detta...

Istället för att som alltid slentrianmässigt sätta på TV:n i går kväll, valde jag istället att börja läsa boken jag "kom över" på bokbussen! Jag hittade förstås inte mina "intressanta-böcker-jag-vill-läsa-lappar" fast jag letade igenom hela huset från golv till tak! Leta böcker i bussens hyllor gör mig bara förvirrad och jag kan aldrig bestämma mig så att hitta den här var ren flax!
Det var länge sen jag läste en så  tragikomisk,dråplig,sorglig etc. berättelse och även om jag inte är klar med den så vågar jag påstå...Mycket läsvärd! Jag tycker att goda skratt är en bristvara i all stress som omger oss så jag tackar och tar emot allt av den varan!

Jag älskar excentriska "figurer" och dråpliga situationer och här får man sannerligen sitt lystmäte!

Så här låter en recention (stavas det så,hmm)
"Sju jävligt långa dagar är en hysteriskt rolig och oändligt sorglig roman om livet, som sällan blir som man tänkt sig. Jonathan Tropper skildrar en dysfunktionell familj i ett tragikomiskt relationsdrama"
"tragikomisk, smart och oemotståndlig"
– Aftonbladet

Jag lindar in mig i en pläd,lägger upp fötterna och läser vidare...Eken har fått uppgiften att brygga kaffe med jämna mellanrum,köra en maskin tvätt,laga middag,baka fixa kakor till eftermiddagsfikan,dammsuga ,massera min fötter och hämta godis när jag ropar!
En utmärkt arbetsfördelning om nån frågar mig *blink*

By for now kära vänner!




3 kommentarer:

  1. Den arbetsfördelningen hade suttit fint här också. Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som en helt perfekt dag ;)
    Just såna där småtok/roliga böcker kan man (läs B-I) verkligen behöva läsa så man får skratta lite.... Det är så mycket skit i världen så man behöver allt roligt man kan få ;)
    Kram på dej, fortsätt å njut :)

    SvaraRadera
  3. Jag avundas dig som började läsa en bok.
    Innan denna vecka är över lovar jag att jag också läser en bok.

    Om inte annat behöver jag något att läsa på praktiken . jag menar - eftersom jag inte själv avbryter praktiken så måste jag ha någon sysselsättning.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera