Om Leif GW Person kunnat läsa vad jag skriver nu så hade han säkert sagt..."Hon är inget snille precis den där Redtopp"
För så kändes det när jag googlade efter bilder på livstycken.Tanken var att skoja till det lite i min profil eller som header (fråga inte hur jag tänkte,jag var yrvaken)
Istället höll jag på att trilla ur stolen när jag hittade en babybild på mellansonen! What??? Va faaaan??? Hur?? Just det...hur dum får man bli?! Ruska gärna på huvet åt min naiva okunskap men jag hade faktiskt ingen aaaning om att om min blogg är offentlig så visas också alla foton jag lagt in på Google!
Jag vill absolut inte att min sons babyfoto ska finnas där....nope! Nu har jag raderat fotot från bloggen och tänker göra likadant med vissa andra,får väl se om det hjälper! Det tog iaf. död på alla roliga idéer.
Och medan jag ändå pratar om tappade lustar så har jag länge tänkt på en sak....Mitt bloggnamn, Redtopp, börjar kännas....fånigt! Hallå...jag är sextio?! Håret som den gången var illande rött har både bleknat och glesnat och jag tycker mer o mer att namnet låter som en "dåba-jaba-saba-tuggummituggande trettonåring...typ ;-) Att det överhuvudtaget blev Redtopp är sen jag som nyinvigd cybersurfare, för första gången skulle skaffa en mailadress och satt här utan en susning om hur n-å-n-t-i-n-g fungerade. Skriv Redtopp föreslog nån och sen hängde det med.
Babbi döpte mig till "Malla"! Det gillade jag skarpt och använde ett tag som "Mallas monologer" men då blev det protester från olika håll....näää,du är ju Redtopp,byt inte! Och nu har jag sett att Malla är "taget",suck! För att förenkla saken tänkte jag så här:Ni kanske kan/vill komma med förslag?! Bra idé va?!
Men...."Bedagade Bettan" går bort! Ni fattar va?! Allt behöver man inte belysa,tsss! Vågar knappt tänka på vilken bild det skulle illustreras med av Google,tsss! Lutad mot en lyktstolpe iklädd lackväska och stödstrumpor, eller...
Ska bli riktigt kul att se om någon tar uppmaningen men för guds skull.....inget tvång,absolut inte! Och jag lovar ingenting...nix! För med alla femininers unika privilegium har jag rätt att ångra mig...när jag vill och hur många gånger som helst!
Nu ska jag leta efter min boklista! List-or om sanningen ska fram för så fort jag hör talas om en bra bok så klottrar jag ner namnet på en lapp,lägger den på.... "det-där-kommer-jag-ihåg-stället" för att två minuter senare ha glömt allt om den saken! Innan bokbussen kommer klockan två SKA dom fram....,om jag så ska riva kåken....japps!
Kram alla väniskor,njut av dagen!
HAhHAHHAaaa...med tanke på din rubrik så tänkte jag .."Tomma lador behöver inget tak"..Men det ger ju en helt klart fel uppfattning om dig om det skulle vara bloggnamn. ;o)
SvaraRadera"Röd som elden, grå som aska "...är ju associaitioner man får med tanke på hårfärger du beskriver, så vad hitta på av det?
Jag är värdelös på sånt här, så jag överlåter dte åt andra mer belevade inom det ;o))
Mallas memoarer?? Äh...jag går och dricker kaffe istället.
kram på dig raring! :o)
Hej Punatukka! Vad jag tycker du ska heta är väl givet, hehe
SvaraRaderaHörru, en får buga och tacka allra ödmjukast för den fina awarden, nu sitter den som en smäck i bloggen!
Detta med namn är inte lätt, när jag döptes hade man i åtanke att det skulle vara lätt att uttala både på svenska och finska (om du skulle höra hur en finne uttalar t.ex Kerstin så skulle du dö...) och så skulle det vara kort. Monica skulle jag heta, men mammas kompis snodde namnet då hon hann få sin dotter först! Paula är jag nöjd med, jag känner mig som en paula...vet du, på finska betyder namnet "snara, fälla", bah...t.ex om någon blir insnärjd i kärlekens snara (garn)säger man "pauloihin" ja herregud varför berättar jag allt detta trams? Jo, hur som helst, Punatukka ska man heta hela livet om man är du!
Tycker jag!
Och kramar om från pörtet
Det är väl inget fel på att vara Redtop? ! Tycker du skall behålla det.Några röda strån kanske finns kvar*fniss*.
SvaraRaderaHittar inte nåt grönt träd när jag skall lägga in awarden.Är nog korkad som inget fattar.Men skit samma. JAG vet ju att jag fått det.
Nu skall jag gå till frissan och kapa mina röd-gråa.Kram LISA
Det där med bloggnamn är svårt. Om inte Redtopp känns rätt för dej så kanske du vill ha något med Marianne? Huvudsaken är ju att DU tycker att det känns bra. Själv har jag haft lite olika namn. Men ju mer man lär känna folk på nätet ju mer ville jag använda mitt eget namn.
SvaraRaderaPaula känns bra, det känns som jag.
Ser att din inloggning är brinkansdotter, kanske är det ett bra bloggnamn?
Kram! <3
Jag tycker att du ska hålla fast vid ditt bloggnamn - jag gillar det!
SvaraRaderaKram
Redtopp låter bra!
SvaraRaderaFast för mig är du BallaMalla, ålwäjs änd fårävör... (övriga förslag annars är väl: GREYTOPP..GLESTOPP..etc ;D)Du kan ju alltid låsa bloggen om du inte vill att folk ska kunna se den och så tillåter du bara dom du vill ha därinne...typ...
SvaraRaderaVadå 60????? Även om vi aldrig träffats så är du för mig en Redtopp....och hittar du ett livstycke tycker jag du ska sätta in det. Vill du sen klä dig i lackväska och stödstrumpor är det helt ok. Din härliga humor kommer att lysa igenom alltid. Kram
SvaraRaderaMen jag tycker att Leif GW är en cool gubbe som är intressant att lyssna på
SvaraRaderaJa, denna årstid är det ingen hit med morgonpass när det är mörkt ute. men jag inbillade mig att det var lite ljusare ute i morse
Och ja, jag fick mitt intyg. men kärringen på AF skiter i att besvara mina mail, och intyget struntar hon säkert också i.
Ryggen min blev inte bättre idag trots lätta uppgifter
Ursäkta svärorden
ha en bra kväll
mvh
Nääee,, för mig är du också Redtopp,, så BEHÅLl det.
SvaraRaderaHa en underbar dag.. // Kramen
Klart att du ska behålla namnet redtop.
SvaraRaderaEn röd tröja ,så har du som dom skulle ha sagt i Amerikat...en "red top" ;)
Kram!
Du är inte ensam om att vara iklädd förklädnaden "badboll" ibland. Svårt att hänga med hur saker funkar. Här sitter ju en som för några år sedan,(när jag inte själv hade mobil och vägrade skaffa mej en)myntade; - meeen tar det på DINA batterier även om det är jag som ringer upp från hemtelefon?... Hörru jag vet fortfarande inte HUR det ligger eller kommer in bilder på mej på google och jag avskyr det!
SvaraRaderaSaker som man inte lagt in själv eller gett tillåtelse till SKA inte finnas där!
Men men ... hörru Redtop! För för mej ÄR du RedTop sedan tidernas begynnelse. Var ju med ett tag när du ändrade också men som du själv säger ... passade inte riktigt, kändes inte 'hemma'. Det är ju du själv som skall trivas, inte vad vi andra tycker att du skall heta. Måste man förresten ha ett nick nuförtiden? Kan man inte bara vara sej själv? Vad kallar eken dej? dina barn? barnbarn? Ibland kallar ju jag dej för "Von Petersson" för tycker det är en självklar titel som beskriver dej oavsett om du har rött eller grått på toppen eller onkelfesterfrisyr (*fniss* dina ord), eller någon modernare klippning. För mej är du Lady Human, Von P eller något annat ädelt. Hjälpte det dej något i dina egna tankebanor?
När vi träffades i Göteborg, du vet så är det ju så att man blir så himla glad av att bara SE dej .... Glädjespridare är säkert upptaget och kanske svårt att 'leva upp till' men det är sånt vi andra kanske tycker att du är.
Vad du än gör så sluta inte blogga ... fram med livstyckena på fronten och het vad du känner dej trygg med, men fortsätt skriva din goa fatalistiska von P.
Kram MariannE ( med E) *fniss*
Hej vännen!
SvaraRaderaOm du inte vill att det ska gå att googla fram din blogg och dina bilder så gå in på
INSTÄLLNINGAR och GRUNDLÄGGANDE
En bit ner står det "Lägg till din blogg i våra listor?" Där väljer du "Nej".
Sen står det "Ska sökmotorer kunna hitta din blogg?" Där svarar du "Nej".
Sen går du längst ner och trycker på
"SPARA INSTÄLLNINGAR"
Klart!
Men varför har jag inte varit in till dig på evigheter för? Varför, varför VARFÖR? Kan inte dygnet få 20 timmar till?
SvaraRaderaNåja, Redtopp tycker jag är bra. Jag döpte min blogg till Här går man när jag började blogga. Gick hemskt mycket då. Efter några månader tyckte jag inte att det passade och fick då förslaget Fru Gårman. Det passar väl egentilgen inte heller för jag går inte så mycket längre, men undertexten passar i alla fall fortfarande. :D Nä, nu är jag Fru Gårman i bloggvärlden,går inte att byta bort! :D
Du har inte Redtopp i blogg-url så då är det så klart enklare. Men Redtopp är bra! :)