Vi dippade danska pölser i pantoffla-mos och remoläääde,som dansken säger, och njöt i fulla drag av lugnet. Efter att ha pratat med "ungarna" och önskat gott nytt år stängde vi av telefonen,kröp upp i varsin soffa och där blev vi
Prata?????? Eken glodde upp i taket och suckade djupt! Tyckte jag hörde ett "det-kunde-jag-ge-mig-faaan-på" men det kan ha varit från TV:n?! Sucken däremot, gick inte att missta sig på! Here we go again-sucken!
Jo jag har tänkt på....Längre än så kom jag inte förrän han sa: "Ska du börja banta nu igen så håll mig utanför! Jag får ett helvete och du går upp fem kilo. Nej tack!
"Jag tänkte mer att vi....du och jag tillsammans,skulle kunna göra nån trevlig förändring" Inte bara gå här i samma spår dag efter dag."
...."Tillsammans (djup suck) Påwerwålka va?! Har du redan glömt hur det blev sist? När du efter två dagars jävla maraton,knappt kom ur sängen och jag sprang omkring som den där betjänten (pekar mot TV:n) och servade dig. Nej tack!
Eller när du tyckte jag skulle gå med i PRO bara för att du ville skumpa runt med buss och se Skånes slott o herresäten.... och vi istället hamnade bakom "grannens dass" å spelade boule med nitti-plusarna! Nej tack!
Eller den gången du ville att vi skulle börja läsa Italienska och envisades med att säga ciao bello när jag kom och collasione per uno varenda gång jag ville ha kaffe å en macka!
Nej tack!
Måste säga att jag blev grymt imponerad av hans prata-utan-att-andas-taktik!
Men jag får nog avvakta och invänta rätt mood innan jag "pratar" vidare om mina fantastiska idéer inför vårt nya spännande år.
Nu ska jag fixa brunch till oss båda.Undrar vad brunch heter på............ kinesiska! ;-)
Haha! Din karl påminner om min. Så fort jag föreslår en förändring slår han bakut. Vad har hänt med alla tuffa karlar? De är så rädda för allt nytt. Ta du nya tag bara och kom igen! Har du nåt bra tips till övers? Kram
SvaraRaderaUndrans vad du ville säga egentligen :)
SvaraRaderaKram på re´