onsdag 4 januari 2012

Stormigt

Efter den här natten kommer det att behövas  intravenös dosering av näradödenstarkt kaffe för att hålla sig vaken hela dan,puh! Vilken natt?! Jag trodde ett tag att stormen skulle rycka fönstren från gångjärnen och halv tre i natt var jag ute i bara nattsärken och surrade fast det fejkade granriset och ljusslingan vi pyntat balkongräcket med....

Att man inte flög iväg över tak-åsarna är inget annat än ett mirakel!Runtomkring hörde jag hur "inglasningar" skallrade och balkongfronter knakade.Mindes den gången en sex meters-front lossnade och seglade iväg som om den vore gjord av papp,brrr!

Nu har det lugnat ner sig och jag vet precis vad jag ska göra nu! Riva allt, börjar med  balkongen och sen ryker resten också! Fast jag egentligen velat ha kvar Adventsstjärnorna ett tag till. Får väl tända fler levande ljus istället så det inte blir för mörkt och trist.

Resten av dagen ska jag ägna åt "Ingenting"! En underskattad syssla, som förståsigpåarna nu det var på tiden  konstaterat, är livsviktig!
Halleluja!

I morgon ska jag hälsa på vännen jag skrev om för ett par dagar sen.Hon har fått låna en lägenhet tills vidare och sen får vi se vad som händer...En dag i taget är vad som gäller just nu!

Ha det gott "där ute" kram!

5 kommentarer:

  1. Undrans hur det är hos dig nu med "Emil"....
    Har du bundit fast allt nu, för är han som Dagmar så kommer han o går för att komma igen en gång till....
    Att göra "ingenting" är jag expert på ;) Å nog är det skön sysselsättning,hehe....
    Kram på dej o ha en skön dag :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen SKRÄMMANDE vilka krafter denn vind har,, ändå så vi ju lyckligt lottade om man jämför med orkanerna de har i USA.

    Ha det allra bäst och ta hand om dig..
    GOD FORTSÄTTNING på 2012.. // Varm kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Ja, det har verkligen tagit i rejält idag, men jag antar att du haft det värre än jag......inåt landet brukar det ju vara lindrigare. Men fy för den lede vad det är kallt. Det är väl då man ska dricka varm äggtoddy med rom om jag inte tar fel. Kram

    SvaraRadera
  4. Tänk vad det sitter djupt inrotat, det där med att göra ingenting = dåligt och fult och negativt! Men det är ju precis tvätrom ju! Medans kropp o själ gör ingenting så får den tid till att lappa &laga och DET är ett MÅSTE.
    Hoppas du får det trivsamt hos väninnan. Kan inte skada med lite fb kramar till denna som jag inte känner men behöver hon det så för tusan ge några från mej ;) Här har det mojnat lite lite nu men fasen va det har orkanerat. Som tur är har vi både el och internet och jag tror jag fick en gratis ansiktslyftning på köpet, ute idag ;) Kram goa människa från din namne i Åled
    PS: Väldigt Vårfint du gjort det i din blogg. Me like very mycke :D

    SvaraRadera
  5. Låter jobbigt med stormen...vilken f.ö är här nu, fast mest bara sm kraftig blåst.
    Däremot är det ju det här med "snön": Blötslabb som blir stenhårt när det fryser och går inte skotta bort sen. Är så trött på det här vädret så hujja.
    Skönt att höra att det ordnar sig för din vän, även om allt ska ha sin tid. Men så småningom kommer ju allt bara vara fint och skönt :o)
    Kram på dig gumman.

    SvaraRadera