Många har haft synpunkter på vårt sätt att leva men för oss har "konceptet" varit perfekt.En gång var vi nära att falla för påtryckningar från omgivningens "såkannivälintehadet" men gudskelov sansade vi oss. Eken t.o.m friade och försökte göra mig till en "ärbar kvinna" men det tog jag snabbt ur honom och vi fortsatte att leva i härligt syndig symbios.
Hos mig och barnen levde vi familjeliv som vilken Svenssonfamilj som helst förutom att på kvällen gick han "hem till sig" Hans lägenhet fungerade som "snickarbod" och ett ställe där Eken sysslade med sitt konstnärliga arbete men den var också ett du-och-jag-krypin när vi ville vara ifred. Där löste vi konflikter,diskuterade barn och tonåringsrevolter,
För två med samma heta humör och korta stubin var det optimalt och vilken konst det blev sen....Den ena färgsprakande tavlan efter den andra skapades till glädje för somliga av stans innevånare och tillförde dessutom lite extra klirr i dagskassan.
Våra ungar har växt upp,barnbarnen har kommit i en jämn ström och nu har Eken t.o.m barnbarnsbarn.Själv är jag förstås fortfarande aaaalldeles för ung ( host,host) Skratt och gråt,glädje och sorg har vi varit med om..... tillsammans har varit ledordet vare sig vi sovit under samma tak eller inte.
Idag lever vi i stort sett likadant förutom att nuförtiden händer det att vi delar lakan och jag har slutat kasta filmjölk på honom när han
Jag tänker varken skjuta honom eller fria idag,jag är fullt nöjd precis som det är!
Huvudsaken är att man själv är nöjd med sitt liv.
SvaraRaderaMan ska sällan bry sig om andras åsikter.
Hoppas solen lyst även på dig idag
mvh
Låter som ett perfekt arrangemang. Så tror jag många skulle vilja ha det. Ibland kan jag bli helt vansinnig på min gubbe, men då delar vi på oss och är på var sin våning tills blodet flyter lugnare i ådrorna. Kram
SvaraRaderaSå härligt Du skriver, riktigt såg det hela framför mig.
SvaraRaderaDet är svårt att leva i tvåsamhet.
Jag stod ut i 24 år.Han tog aldrig hänsyn till mig.Pratade aldrig med mig.Gick han ut i skogen, en gång var jag med kanske två. Han var och är en ensamvarg.Vi har bra kontakt nu när vi bor på skilda håll.Barn o.barnbarn håller oss samman.men gammal kärlek rostar aldrig.
Kram Mi