torsdag 9 februari 2012

Tacksam

Efter att ha hälsat på "Kalle" på sjukhuset igår känns det mycket bättre.Han är mer än väl omhändertagen...undersökt från topp till tå nästan hela dagen och när jag pratade med sköterskan sa hon att det handlar om en,troligtvis lindrigare, stroke.Tydligen var det också viktigt att han kommit så snabbt under vård! Det blev jag jätteglad över att höra!
 Ännu gladare blev jag av att "Kalle" tycks ta det hela med gott humör och redan charmat "di granna  töserna"!

Men ett problem återstår!
Hans katt! Nu går vi förstås dit och ger den mat o vatten. Jag tände en "nattlampa" igår kväll och satte på en radio på låg volym så det inte är dödstyst men vad gör man om det här drar ut på tiden,vilket man väl kan vänta sig??? Redan nu mår jag dåligt av att veta att katten är ensam resten av tiden. Hur länge kan den ha det så ? Är det bättre att flytta den???  Kan man flytta en gammal innekatt? Många frågor och även om jag själv haft katt så har det här problemet aldrig varit aktuellt...Tips mottages tacksamt!

Dags att hinna ifatt dagen....ha det gott alla väniskor :-)

6 kommentarer:

  1. Ja du Marianne..Dilemma det där. Visst kan man flytta en gammal katt.Men det kan ju uppstå vissa problem med det också. En temporär flyttning är väl inte av ondo, men oftast har ju innekatter sina rutiner invanda rätt hårt och det kan bli jobbigt för dom med flytt.
    Man kan ju testa ta den kortare stunder eller vara hos den ett tag kanske? Annars tror jag att den mår bästa av att vara hemma bara den får mat och vatten :o)

    kram till dig gumman!

    SvaraRadera
  2. Har ingen erfarenhet av katter.
    Men inga djur är speciellt förtjusta i att byta miljö.

    Huvudsaken är att någon förser de ensamma djuren med mat och föda. Du kan vara tacksam för att det inte är en ensam hund som ska tas omhand, med tanke på rådande väder

    mvh

    SvaraRadera
  3. Det blir problem när ensamstående med djur blir sjuka. Då gäller det att de har sådana grannar som du. Men drar det ut på tiden blir det klart svårare. Har tyvärr inget bra tips. Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att Kalle mår bättre!
    Tror inte att du behöver bekymra dig för katten än på ett tag - de är självständiga djur.

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att K kunde ringar till er ! Plus nå dörrvredet !
    Hoppas han repar på sig snart o kan komma hem till sin katt. De saknar nog varandra både K o katten.
    Ha det gott min vän, kram till dej....

    SvaraRadera
  6. Å stackars lilla farbror som råkade ut för en stroke,, men tyvärr äré ju väldigt vanligt bland de äldre att de får det.
    Men, gött att han mår såppas bra som han gör i alla fall.

    Jag tycker nog katten ska få vara hemma så länge,, det mår den inte dåligt av så länge nån sköter om kattlådan, mat, vatten och kel.

    Trevlig helg gumman.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera