onsdag 23 maj 2012

Han rycker den vita spaljén ur mina händer och gestikulerar vilt medan han demonstrerar sin idé! "Du slår i spikar,där,där,där,där,där och där.Sen drar du "snören" dit,dit,dit,dit och dit" Eller så sätter du ett nät bakom....eller framför...bla,bla,bla"

Jag: men,men....jag hade tänkt....

Han hör inte ett ord!

Han: Har du snören?
Jag: Men älskling.... jag tänker att....

Han: Annars kan du ta ett nät,,,spikar fast det och....bla,bla,bla

Jag: Nu håller du truten! Gå hem till dina gurkor så jag kan fixa här i lugn o ro! JAG tänker nämligen INTE ha snören,nät eller små jävla spikar överallt. JAG tänker sätta två distansklossar bakom spaljén så det inte ser så "platt" ut.....Några orkidé-klämmor därtill, sen klättrar den fritt. Blir hur bra som helst!

Han: Jamen det blir bättre om du gör som jag säger.....

Längre kom han inte innan jag hotade med att kasta vattenkannan på och över honom!

Bättre?????!  Kyss mitt aristokratiska arsel! Kände hur 70-talets slumrande "rödstrumpa" vaknade till liv.


Nu har jag planterat MIN fina klematis och ska bara "släppa ut" den!
Spaljé....utan spik och "snören"




Visslar nöjt och muntert..... *blink*

8 kommentarer:

  1. Man ska lyssna på råd,men någon måtta får det ju vara.
    Ofta blir det bättre om man får fixa saken efter sitt eget kloka huvud.

    Hoppas att du haft en bra dag i solen. Jag njuter korta stunder av värmen. Annars kokar min hjärna sönder

    kram

    SvaraRadera
  2. Å härliga du vilket UNDERBART Inlägg!!!!! skrattar så tårarna rinner....känner igen mig själv...*fniss*.....
    Ha en underbar dag!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  3. Undrar just om det är likadant i alla familjer?! Jag har med tiden lärt mig att försöka ordna mycket när maken inte är i närheten, just därför att han alltid tror att han vet bäst i alla situationer.
    När jag efter 46 års samvaro äntligen lyckades få honom att koka ägg (!) och det, efter många råd från min sida, blev lyckat, blev han plötsligt expert på området och försökte tala om för mig och alla som ville höra på hur man utför denna komplicerade matlagningsprocedur.

    Lycka till med klematisodlingen!

    SvaraRadera
  4. Hahaha...är det likt överallt? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Blev mycket bättre på ditt vis!
    Så det så!!;)

    SvaraRadera
  6. Vi kvinnor klarar allt själv. Om det är nåt jag inte klarar av så börjar jag på det...väldigt bakvänt...då klarar inte min man av att se på längre så han fortsätter. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte hindra honom. Kram

    SvaraRadera
  7. Haha, karlar ;) Du vet väl att "kvinnor kan" det har du ju precis bevisat :)))
    Kommer att fungera hur bra som helst .9
    H en fin pingsthelg, kramen....

    SvaraRadera
  8. Önskar den "glömska" Redtoppskan en riktigt skön helg!
    Var rädd om dig!
    Vink och kram från mig.

    SvaraRadera