lördag 23 juni 2012

Dan efter....

Jaha ja...det var den midsommaraftonen det!
Ösregn
Blöt färskpotatis med "skott" (??!!) och halvruttna jordgubbar från affären som börjar på N och slutar på O (får skylla mig själv,dumskalle)

Ungefär så och resten av dan ägnades åt huvudstupa ryggläge...typ!

Strunt samma,idag är en ny dag!

Blekblå himmel och aningen sol så här långt men även om det blir ösregn idag också så är jag glad som en lärka....

För i morgon kommer äldste sonen och hans äldste son,mitt goa barnbarn Joel 13år, hit och hälsar på....hääärligt!

Det blir middag förstås....Plan:Fläskfilé med en god sås  (har inte bestämt vilken än,hmmm) och små runda,på danskt vis, sockersaltade och smörstekta färskpotatisar: Efterrätt:Jordgubbarna får en ny chans men definitivt inte från affären som börjar på N och slutar på O.

Märks det hur mycket det retar mig? Bra! För som en liten parentes kan jag berätta att jag retat mig på det stället flera gånger sista tiden.T.ex såg jag i deras reklamblad att brödet "Lingongrova" såldes för  9:-  När jag sen tittade på kvittot...17:90!? Påpekade detta och fick svaret "Titta där pek,pek,pek..... "Handla för minst 150:-"
Ska man skratta, gråta eller vad?  Seriöst alltså....för att "få köpa" ett jävla bröd?!
Det här tvångsbeteendet börjar gå för långt! Sjukt...punkt!

Nu till nåt helt annat...
Jag har problem med mina vigselringar! Dom har krympt....johodådethardomvisstdet! Nu har jag varit och frågat om/hur man kan slå ut dom.Visst det går men blir väldigt dyr historia eftersom man då måste plocka ur alla brillianter (det lät nåt det,tsss ) Jag o Eken har funderat  fram och tillbaka och nu har han ett förslag.

Att han köper nya till mig och på så sätt firar alla våra snart trettio år tillsammans! Inget dumt förslag kanske men jag tvekar ändå! Blir det samma känsla?? Många minnen är ju kopplade till ens ringar.  Den första.....10år.....25år! Usch vad svårt!

Hur hade du gjort?

Banta!! Vem sa banta?! Fy skäms..att komma med så skamliga förslag *blink*


Slut i rutan...ha en skön midsommardag alla :-)

8 kommentarer:

  1. Nya ringar och dom gamla hänger du runt halsen..förslagsvis i en kedja så att du inte kvävs eller nåt. Trist att maten var så obra...jävla NETTO! Här var det sol och varmt och all mat var himmelskt god..det kanske skiter sig för oss idag då..det regnar så vem vet hur fortsättningen blir...kram.

    SvaraRadera
  2. Eller smält ner dom gamla och gör om för då har du ju dom kvar i de nya :o)
    Ha en fortsatt skön helg.
    kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem som du. Mina ringar har också krympt ;)
    Jag försöker att gå ner i vikt. Men inser att jag väger 10 kilo mer nu än då jag gifte mig. Och 10 kilo...det kan jag inte gå ner. Nä...jag vill inte gå ner så mycket. Herre Gud...då skulle jag väga mindre än mina döttrar. Nä...så mager vill jag inte vara. Men 4 kg till skulle jag gärna vilja ha bort.
    Då KANSKE jag kan ha ringarna :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hallå hallå i regnet...hoppas att du idag ser en liten skymt av den gula varma "saken" uppe i himlen!
    Gå inte till NETTO affären mer gånger!
    Jag skulle ha gjort de gamla ringarna större...minnen, känslan m.m.
    Njut av dagen med de dina!
    Kram & vink.

    SvaraRadera
  5. Hej Marianne !

    Tack för Dina rader hos mig.Det är helt otroligt att jag skulle gissa på pricken rätt.Fick numret från andra sidan.Det likasom bara kom ur mig.Stod och räknade, 30,45,55. 300 är det inte och så skrev 251.Jag som aldrig vinner i vanliga fall. Kruxet är ju att ta sig dit och hem.

    Köp nya ringar,så har Du nya att minnas med i många år.

    Apropå N...O. så har de ingen utbildad personal på de olika avdelningarna och så är det många gånger kunderna som förstör för oss andra.Så är det i min nyöppnade butik.

    Resan bjöd HSB sina medlemmar på.Och mitt ex bjöd mig. Men han behövd inte betala för mig, jag blev också bjuden.Det skrev jag om.

    Ha en fortsatt skön sommar.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  6. Det som ofta retar mig med Netto är att det som står i deras reklamblad alltid är "slut" även om man skulle vara där när de öppnar. Jag har i stort sett aldrig använt mina vigselringar. Vi fick inte ha ringar med stenar på när jag jobbade på Barnsjukhuset i HBG och sen har det aldrig blivit av att jag använt dem. Lite synd. Jag kan ah dem på lillfingret, men det känns lite konstigt. Kram

    SvaraRadera
  7. Klart du ska ha nya ringar.... Det är väl nått att fira, samtidigt uppmärksamma med nya ringar !!
    Skulle du få någon knäpp idé att gå ner i vikt kan du ju ta de gamla igen :)
    Kram på re´

    SvaraRadera
  8. Oj vilken svår fråga! Jag har faktiskt varit tvungen själv att plocka av mig ringarna eftersom händern och fötter svullnar, trots att jag inte gått u pp i vikt, så det så, det beror på helt andra saker, tsss
    Nya ringar, nä, det skulle jag tycka var konstigt. Jag hoppas att jag så småningom åter ska kunna medicinera med vätskedrivande så jag kan använda ringarna, så mitt förslag: Gå till doktorn och få ett recept på vätskedrivande medicin. Ringarna kommer att passa perfekt och dessutom får du massor av motion då du får springa på dass stup i kvarten!
    Ha så gott nu med släkt och umgänge!
    Men, kom snart tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera