Jo man åker hit....
till baklucke-loppisen på söder!
Jag älskar loppis även när jag inte hittar nån "skatt" att släpa hem!
Att bara strosa runt och titta på det fantastiska utbudet är kul!
Nostalgin som flödar när man ser gamla grejer man känner igen "från förr"....."Ååååh,en sån hade jag på 70-talet och titta där.....såna har jag inte sett på åratal"...etc. etc.
Förra året var min dotter,jag och några av barnabarnen med på ett hörn.....
Barnen sålde leksaker,filmer,kläder m.m och t.ex LEGO hade en strykande åtgång! Barnen fick dessutom väldigt bra betalt!
Jag gjorde ett riktigt fynd när jag hittade ett par gamla fina ljusstakar.....(letar efter ett foto men det har jag visst raderat,hmmm) Nåja...om jag känner mig själv rätt så jag har nog visat dom flera,flera gånger tidigare ;-)
Det handlar inte bara om prylar när man går på loppis...... människorna man träffar kan verkligen förgylla en gråtrist söndag!
Glada miner och härliga skratt...det ser jag extra mycket fram emot!
Ha det gott "där ute"



Jag älskar att gå på loppis. Ibland hittar man nåt matnyttigt, men det är minst lika kul att bara gå och titta och bli nostalgisk. Kram
SvaraRadera