måndag 4 juni 2012

Telepati

Humöret var inte precis på topp.....uttråkad satt jag i soffan och glodde ut på de mörka molnen utanför fönstret. Tänkte på att det skulle vara trevligt om nån av "ungarna" tittade in men insåg att en fredagkväll hos morsan kanske inte står överst på deras vadskavigöra-lista. Vilket för övrigt är helt OK.

Eken var hemma hos sig , plötsligt drabbad  av "homestyling-feber" och i och med det fått en pockande lust att sy en lampskärm?!  Ja,ja,jag vet...man ska le och  trycka på gilla när en man bejakar sina feminina sidor men herreguuuud....sy en lampskärm? En fredagkväll ???
Vart tog  "du och jag ääääälskling" och de chokladdoppade jordgubbarna vägen...jag bara undrar?!

Jahaja,plötsligt är man är passé.... med utstrålning som en femtonwatts-lampa då eller?!

Då....... Innan jag hann ta den bittra tanken ett steg till ringde telefonen!
"Hej mamma,ska du vara hemma ikväll" Det var min äldste son  som frågade om han kunde komma hit efter jobbet!

 Jaaaaaaaaaaaaaaaa! Snacka om att lysa upp som en hundrawattare!

Hann inte mer än  blinka förrän det ringde.....igen! "Tjena,morsan....vill du se en bra film ikväll? Jag har en vi kan se och som jag tror du kommer att gilla"

En stund senare satt jag i soffan igen.... Med den ena sonen på höger sida och den andre till vänster mådde jag bättre än bäst. Och med munnen full av chips funderade jag på om jag inte har nån lampa som behöver ny skärm..............nästa fredag ;-)


Idag är det måndag igen.....Vädret är som alla vet åt helvete inte så bra så vi får väl se vad dagen har att erbjuda! Jag är sååå nyfiken på hur lampskärmen blev så det får bli prio ett på dagordningen. Är den snygg så  tar ber jag att få den.Om inte annat så för att se om min bedövande charm fortfarande är intakt ?




Ha det gott där ute,må solen skina på er....





7 kommentarer:

  1. Hahaha! Du är för härlig! Jag tror aldrig jag får uppleva den dan Göran säger han ska sy en lampskärm. I så fall dånar jag av chocken. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du roar oss.
    Det är helt ok att du inte skriver så ofta, för när du väl skriver får vi en trevlig stund.

    Solen har visat sig hos mig lite på eftermiddagen. Så imorgon, tisdag, ska jag göra ett försök att sitta ute en stund

    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej. Dagens gapflabb! Tack! Du är underbar! Kram LISA

    SvaraRadera
  4. Hahahaha,, ja här är det som vanligt.. ROLIGT.

    Vad gudomligt härligt att dina söner ringer till dig och vill komma en fredagskväll.

    Får jag lov att fråga,, vad gamla är de..??

    Ha det allra bäst fast vi har skitvädret.. // Kramen

    SvaraRadera
  5. Hur blev den ? Lampskärmen alltså ;)
    Åh, va härligt att plötsligt ha två söner i soffan när man inte ens trott att det skulle vara möjligt :) Snacka om fulltankad sen....
    Kram på dej....

    SvaraRadera
  6. Åh vad mysigt med en filmkväll med dina grabbar ♥

    SvaraRadera
  7. *fniss*...sväng på rumpan har du allt!
    Önskar dig en fortsatt bra vecka.
    Må väl och ha det gott.
    Kram & Vink.

    SvaraRadera