fredag 1 juni 2012

Utflykt till Sofiero

Gårdagen med min syster blev toppenbra.... Vädergudarnas hot om både regn och åska kom på skam och vi behövde inte spänna upp paraplyerna på hela dagen utan kunde till fullo njuta av blomsterprakten på Sofiero.Trots min mediokra kamera och fotokonst blev det ändå ett antal fina bilder.....Här kommer ett litet axplock!



Den ena vackrare än den andra....

Favorit!
Vi tittade också på....
Prinsessornas lekstuga

och den här urgamla....rönnen?!Synd bara att man inte fick veta hur gammal!?

I ravinen rinner porlande bäckar....

ner till havet....

Tänk er när Gustav VI Adolf  kom gående här för ett uppfriskande morgondopp i Öresund!

Syrran o jag slog oss ner på närmaste bänk för jag kan lova att det känns i fötterna efter ett par timmar "trappa upp och trappa ner",puh!


Till sist....

ett besök på Slottets glasveranda som har en fantastisk utsikt över parken!

Då lade förstås batteriet i min kamera av så bilden är lånad....men inte blev avslutningen sämre för det!
Vi rundade av med varsin gigantisk  räkmacka,ett glas vitt och en stärkande kaffe-tår!

En härlig dag!

















7 kommentarer:

  1. Jag ska åka dit i veckan, och nu blev jag verkligen inspirerad av dina fina bilder. Tänk så mycket vackra platser vi har på nära håll. Kram

    SvaraRadera
  2. En riktigt trevlig dag ser jag :)
    Är det du eller din syster i trappan ?
    Översta bilden, vad är det för blommor ??
    Ha en trevlig helg, kramen...

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina bilderna som du delade med dig av.
    Och jag behöver väl inte säga att din text är som vanligt underhållande

    Jag var på väg till posten idag, men kom bara till närmaste affär 25 meter bort. Det regnar och blåser här, rena höstvädret. Som bäddat för en innedag med en god bok

    Ha en bra lördag, och sköt om dig
    mvh

    SvaraRadera
  4. JAA..vilken härlig dag ni fick! Underbart vackert med alla Rhodondenron och den lekstugan gick ju inte av för hackor..där skulle jag kunna tänka mig att bo permanent! Kramen..

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder! Förstår att dagen var härlig både för öga,kropp och själ.
    Önskar dig en bra helg.
    Vink vink.

    SvaraRadera
  6. Himmel så vackra bilder!! Vilken fin utflykt :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken dag!
    Så mycket vackert.
    Och vilket avslut! :)
    Räkmacka..vin...mums!
    Kram!

    SvaraRadera