måndag 29 oktober 2012

Hål i halsen

Livet är verkligen en berg-o-dal-bana.....först går det upp,å så går det ner med en jä-la fart å så förhoppningsvis upp igen!
Idag har jag helt klart inte haft en tanke på tapeter,badrum eller nånting annat som har med renovering att göra.

För idag var det dagen B!

B som i biopsi av skjöldkörteln ,något jag väntat på sen operationen för en månad sen....
Under tiden har jag funderat och varit nervös,fantiserat och undrat över hur det går till.Stundtals har funderingarna antagit rent löjliga proportioner. Nålar in i halsen,rakt igenom... matstrupe/luft-dito...hur stora,hur tjocka,hur många!??

"Du ska inte giljotineras"Herreguuu,du ska till ett modernt sjukhus med den senaste tekniken och tonvis med bedövning om det skulle behövas" Så har jag muttrat när det varit som mest absurt uppe i "kontoret"

Så var det dags! Ett bra sätt att distrahera sig själv är att ta med kameran att  gömma sig bakom..

Välkommen...Akut.....drop(p) in  Öppet för fri tolkning redan där!
 
Med lite fantasi vilket jag bevisligen har alldeles för mycket av kan man intala sig...."Jag gör en dokumentär. En "Hur-tänkte-dom-här-dokumentär"

 
Vem tänkte t.ex ut att vägen ska vara hiskeligt låååååååååång? Följ röd linje....ill-röd! Stoppfärg på en maraton-sträcka! Hur tänkte man där?
Varför inte en trevligt blommig rand....med uppmuntrande godisskålar utplacerade var tionde femte meter? Sånt kallar jag välkomnande!

 
Och vem kom på att en blå städrock med snör-liv är vad varje kvinna vill ha ??
 
Jag försökte skoja med "garderobiären"... om att jag klär bättre i grönt men hon glodde bara surt på mig och sa: Den är h-i-m-m-e-l-s-b-l-å-å-å!
 
Himlen är kanske inte det man vill bli påmind om i det läget!?
Hur tänkte man där?!
Den som kom på den färgen hade förmodligen sjuk (!) humor!!
 
Sen hände som följer:
 
Doktor i vit rock: Vi tar den blå (nålen)
Jag: Marin-blå och tunn hoppas jag
Doktor (ler) : Det är den tunnaste... 0,9
 
Då hör jag en ,tydligen lomhörd människa, i bakgrunden: Den gröna? (tjockare nålen)
 
Doktor: BLÅ! 
Doktor till mig: "Några till, sen är vi klara"
 
Rösten: De gröna??
 
Ett par stick senare är proceduren över och jag hoppar ner från britsen! Vänder mig om för att se  "rösten"....
 
Den tillhör Sköterskan, "Garderobiären".... Himmelsblååååå!
 
Jag med lätt sarkastisk ton: "Du gillar tydligen grönt....jättemycket! Själv föredrar jag blått!"
Hon glodde lika surt men jag var nästan säker på att jag hörde ett :
 
" Hur tänker du då" ??
 
 
*Uppstramad,omplåstrad och belåten som få*
 
*Ridå*
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 









7 kommentarer:

  1. Hon kanske har sjuk humor den där sköterskan, haha.
    Det verkar ju inte ha gjort så ont i vilket fall som eftersom du inte med ett ord berör det. Kanske bra att du koncentrerade dig på färgen. Hoppas att allt blir bra!

    SvaraRadera
  2. HAhHHAhhaaaaa..Underbara du alltså. :D
    Du klär även i vita plåster..synd dom inte fanns i grönt eller himmelsblå då ;D

    Kraaaaaaaaaaaam på dig ! <3

    SvaraRadera
  3. Hur många gånger har man inte tänkt "hur tänkte dom här?" när man besökt sjukvårdem?! Som när jag var på lungundersökning för många år sedan. Dom visste inte vad det var för fel på mina luftrör och lunger och själv började jag befara att mina dagar var räknade. Kom in på lungavdelning, och där vid sidan om luckan där man anmäler sig, låg en bibel och så hade dom tänt ett ljus! Jag höll på att vända och gå hem!! ha en bra dag! Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Halleluja så smart du är, tänk att ingen tänkt på det innan....de där med ränderna på golvet tex. Så himla bra Inlägg! Men förstår dock att de du gjorde på det där Dropp in stället inte var så roligt! Hoppas att du känner dig i bättre form idag!
    Må nu så gott du kan! Var rädd om Dig!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  5. Hej. Ursäkta att jag skrattar,men jag vet ingen som får mej på så gott humör som dej. Du har förmågan att skriva roligt om "allvarliga"saker.Ler för resten av dagen.Hoppas att det inte är nåt tråkigt svar du får. Ha det Kram LISA

    SvaraRadera
  6. Med senaste fb inlägget vet jag ju att du idag nyser och fräser och kanske inte alls är upplagd för att man skrattar ÅT dej men jag kan inte låta bli.Härlig blogg som fick mej att tänka på filmen " The green mile" med han Hanks.Skönt att allt är över (förutom resultatet och fattar nog varför du gjorde denna biopsi- gjorde själv sköldskörtelprov för ett tag sedan för att utesluta vissa saker).Fint att du har plåster på hålen så inte snoret sipprar där ;) (skämt såklart). Nu blickar vi framåt vännen, med eller utan näsdukar vid sidanom. Vila vila vila och låt inte förkylningen få omåttliga proportioner.Har aldrig förr varit rädd för baciller förr men vi ska nog inte ses på ett tag *fniss*. Efter sista pärsen som inte är över FÅR jag aspelut inte bli förkyld igen ... Kramar om det mäktigaste jag kan! KRAAAAM från tornet

    SvaraRadera
  7. Den blåsan var ju snyggare än den jag fick på MR...en vit urtvättad, sned och vind "rock". Hoppas resultaten av att vara nåldyna är bra. Kramen...

    SvaraRadera