Internationella Kvinnodagen,tja vad ska man säga om den??
För det första är det alldeles för tidigt att komma med några intelligenta analyser,för det krävs minst en kopp kaffe till men så här mycket kan jag väl ändå säga: Jag föredrar Kanelbullens Dag....då vet man iaf. att något gott åstadkommits!
Här hemma däremot tas jämställdheten på största allvar.....Exempelvis drar Eken, efter många protester, "dramaten" till och ifrån affären! Att han,som han envist påstod,kände sig som en tant tog jag snart ur honom! "Du ser definitivt ut som en gubbe älskling"...å så var den jämställdhetsbarriären avklarad!
Igår påstod han att det måste varit en kvinna som , på ren jäkelskap, uppfann påslakanet!
"Alla män borde befrias från påslakansbyte" sa han!
Varför då,undrade jag.....
För att "hålen" är för små....och helt omöjliga att hitta!
För en kort sekund trodde jag att han skojade.... ....Hans blick var gravallvarlig! Du försökte väl inte få in täcket genom de små hålen upptill,undrade jag flinande.
Jag är väl ingen idiot heller,svarade han med förorättad min!
Mitt "Därom tvista de lärde" föll inte i god jord (säng) kan jag säga!
"Alltså...allvarligt talat,du kan laga de mest komplicerade saker som går sönder och fixa alla möjliga och omöjliga problem....menar du på fullt allvar att ett påslakansbyte skulle vara svårare" JA! Utan att darra på stämman..... ett klart och tydligt JA!
Där har vi svaret på varför kvinnors kamp inte kommit längre! Vi har inte tid!
Vi lär män att byta påslakan!
Ha en sköööön och kärleksfull tjejdag allesammans!

Kvinnodagen?
SvaraRaderaJag anser att det är kvinnodag varje dag!
Blir så trött på alla dessa dagar som skall firas. Men det är även Semlans dag i dag!
Det tycker jag däremot är nåt att fira.Jag har iof tjuvstartat och ätit några redan.
Så nu bär det av till Maxi. Dom har minisemlor, det passar mej bra ,eftersom jag bantar :-)
Solen skiner,Underbart Om man låter bli att kika på fönstren.För dom är INTE roliga nu.
Jaja.... det blir snart mörkt,då syns det inte.
Kram LISA
Underbar läsning över er konversation...fantastisk hahaha...märkligt att karlar vet hur man klär sig *funderar*
SvaraRaderaKvinnodagen ja...hm! Tycker väl att männen också kan få en egen dag då deras problem tas upp.....Förresten så berättade ju Ada att idag är det inte bara Fettisdag utan PANNKAKANS DAG!!!!Ännu viktigare!Tack goa dej för ännu en fantastisk blogg....du hittar jämnt ngt att skriva om verkar det som....hihi!
SvaraRaderaDet här är ett så typiskt Marianne-kåseri! Din humor om vardagliga saker är bättre än allt guld i världen.Hälsa du din Ek att han kan vara gla att han hade hål överhuvudtaget ;) Upptäckte nämligen att ett av påslakanen jag har hade igensydda hörnen, och hur kul e DET på en skala? Hopplöst!!
SvaraRaderaUndrar såklaret varifrån påslakanen kom? Googlade på det men hittade ingen 'upphovsman'. Näjust det ja kanske skulle googla på Upphovskvinna *fniss*! Men bestämt att det inte är en svensk ide i alla fall så han får klaga på antingen Franska eller Tyska klagomuren.
Kram på sej du underbara
/m
http://babbiones.blogspot.com/
SvaraRaderaAtt du inte ser mig beror nog på att du inte bytt till min adress i din "min blogglista" där är det fortfarande min gamla adress. Gå in där och bytt adressen så ska det uppdateras!
SvaraRaderaHittar ingen förfrågan från dig men nu ser jag att min blogg är uppdat hos dig :)
SvaraRaderaHahahahaha,, ja man kan inte göra nåt annat än o skratta åt det du skriver om din man och sängklädesbytning.
SvaraRaderaHa en underbar onsdag.. // Kram Annelie
Ja du käraste vän och partikamrat..karlar är besynneligt befriade från all vet/kunskap om vissa självklara sysslor..som tex påslakansbyte!!MEN bara sålänge vi finns där och kan göra det åt dem..har ett väldigt bra bevis i mitt ex där..Han sa ungf som Eken då jag behövde hjälp med sängklädsbytet"Jag hittar ju inga öron på detta,det funkar inte"..det resulterade i att jag skrattade så jag kröp..örona han letade efter var ju de'små hålen'..efter det så bytte jag själv glatt å'med ett leende!
SvaraRaderaSom du vet flyttade ju jag sedemera till Gbg..DÅ klarade han ALLT!! Han är Världens duktigaste..om han blir tvungen.Har ju gått ngra dar sen du skrev detta men jag hoppas att din Semle/Pannkaks dag blev toppen..här firas ingen kvinnodag,jag tycker som Lisa..det ska vara människodag året runt,men pannkaka blev det;)
Kramen är innerlig som alltid
..å' jag älskar då jag äntligen hittar hit...fattar inte,för jag har ju fyllt i att jag följer din o div andra bloggar,MEN det är bara de på wordpress jag får mail om?