Det får bli en snabbtitt här idag för nu gäller det att suga i sig av vårsolen som äntligen behagar visa sig :-) Att det dessutom är vindstilla känns ännu bättre!
Men nu var det inte det jag ville prata om utan Sara Vargas bidrag i melodifestivalen!
Spring för livet......Inga dansare,inga hysteriska ljus och ljudeffekter....bara en röst och en nästan trallvänlig låt! Och ändå en explosion rakt ut genom TV-rutan! Snacka om att gå emot alla vedertagna regler. Själv fick jag nästan hicka av förvåning första gången jag hörde den och trodde för ett ögonblick att jag hörde fel.
Jag pratade med en bekant efteråt som tyckte att njaaa,visst var den bra men ska man verkligen ha såna låtar i en melodifestival....Jag orkade inte svara!
Tänk om den redan har fått tjejer att "springa"....Tänk om det är så!? Och tänk om Varga kommer till Düsseldorf!
Tänk om fler och fler slagna kvinnor börjar springa! Det får vi troligtvis aldrig veta men bara tanken på det är hisnande!
En utopisk önskedröm?? Kanske det....... men tänk OM!
Jag gillade också just den låten....
SvaraRaderaDen säger så mycket o var fin.
Här har vi också sol idag från en klarblå himmel. Inte så varmt men plus grader iaf.
Nu får du ha det så gott i sol ljuset.
Kramar från Britt Inger
Nu har jag kollat reprisen på Melodifestivalen. Jätte kul att Sara Varga gick till final. Den låten gillade jag skarpt redan första gången jag hörde den.Bra och tänkvärd text,hoppas verkligen att hon vinner nästa lördag.Den hamnar säkert på topplistorna. Jättebra om den får en massa uppmärksamhet,ämnet är ju sånt som händer dagligen.Och det måste fram i ljuset.
SvaraRaderaHa det ! Kram LISA
Jag vet ingenting om fetivalen...men du har fått det jättefint härinne..vad snyggt det blev med rosen! Kramen
SvaraRaderaBy the way..du har kanske inte sett mitt meddelande på FB? Jag har bytt adress:
SvaraRaderahttp://babbiones.blogspot.com/
Tack och åter tack för kommentaren inne hos mig,, alltid gôr skôjj med nya besökare, välkommen åter.
SvaraRaderaWow, vilken fin bloggsida du har,,, MÅSTE försöka mig på att byta.. fick en enkel förklaring av en vän via mail,, som jag ska gå efter.
För nu har jag ju "bara" mallarna som finns i blogspot.
Jag måste också ta tag i våra köksskåp, nu har vi bott här i 4 år,, finns massor som vi inte har använt en gång i skåpen,, så nu ska det UT,, tar ju bara plats.. *suck*
Ha det allra bäst och sköt om dig.. // Annelie