torsdag 21 juli 2011

Vad bidde det då....

Om inte ute är som man önskar så kan man alltid pyssla inne! Så jag tog fram symaskinen och sydde mig en....... väska!
Jag brukar sy små väskor av trasiga paraplyer.... De blir både slitstarka,vattenfasta och den ena aldrig lik den andra. Handväska lade jag av med för en massa år sen men man behöver ju ändå nånstans att ha nycklar,plånbok etc. etc. Den som varit vid skånekusten vet att tillgången på "material" är konstant. Sönderblåsta paraplyer är mer regel än undantag!

Den här är gammal och utsliten men visar vad jag menar...
Spännet som normalt håller ihop paraplyet är hur bra som helst att knäppa fast t.ex nyckelringen med. Inget krafsande i botten när man ska låsa upp.

Den senaste paraplyväskan gav oss f,resten ett gott skratt när vi satt på bussen och jag upptäckte att handtagen börjat fransa sig.....

Mycket förnärmad och utan att tänka höll jag upp väskan framför Eken och sa högt: Faaan vilka dåliga paraplyer dom gör nuförtiden.....De övriga i bussen glodde på mig som om jag var på rymmen från "the koko-nest"

Den här gången blev det en annan sort!

Man har spottat upp sig ett pinnhål och satsat på "märke",tssss! Tyget tar jag från "kassar" jag hittat för en spottstyver....

När det hela var klart och medan lusten var på topp tog jag tag i nästa projekt: Sovrummet!
Murrigt,tråkigt...usch! Jag har länge gått och tittat på en särskild sorts "hotell-lakan" jag velat ha men alltid backat för priset.Vill ha,vill ha.... men ville absolut inte betala niohundra för ett set.

Igår hade man halverat priset...yeahhhhh! Slog till "på stört" förstås,tsss!


Ljuvligt svala och sköna!

Idag är det mulet och det blir väl regn förstås så jag ska försöka komma på nya saker att pyssla med.Vad, återstår att se?!

4 kommentarer:

  1. Vilken smart idé att sy väskor av paraplyer! Det får inte regna för länge, för det kan bli ganska dyrt att stanna inomhus och "ändra om lite". Men det är kul! Jag märker att vi har många gemensamma intressen. Ha så kul i regnet (inomhus så klart)

    SvaraRadera
  2. Vad du är pysslig Punatukka! Hade ingen aning om vilken talang som dolde sig under det röda håret!
    Här lovade dom regn hela helgen, o jag hoppades! Visserligen kom det regn i fredags men idag har det varit soligt, kvavt och 26 grader varmt! Bah, då kommer inga svampar opp! Nu tror jag att jag ber maken skjutsa mig de 500 metrarna till sjön för ett kvällsdopp, bra idé va?
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Men vad du kan!! Sån väska skulle jag gärna ha..har inte tänkt på att man kan göra av paraply...om man skulle testa det nästa gång ett pajar! Inte för att jag är nån hejjare på att sy men man kan ju pröva! Lakanen ser härliga ut, det blir att sussa gott nu :)? Kramen

    SvaraRadera
  4. Vilken bra ide, att göra väskor av paraplyer.
    Det är roligt att skapa och extra kul när man hittar ideer till nya saker.
    Önsakr er en trevlig och solig fortsättning på sommaren.
    kram från Kristina

    SvaraRadera